Çocuk yaptığım için çok pişmanım

3 yıldır evliyim, iki yaşında çocuğum var. Anne olduğum için çok pişmanım.

Çocuk yaptığım için çok pişmanım

Eşimle, 3 yıllık bir ilişkinin ardından evlendik. Çok mutlu bir ilişkim vardı. Evliliğimizin ilk bir yılı da harikaydı ancak beklenmeyen bir şey oldu. Evliliğimizin birinci yılında istemeyerek hamile kalmıştım. Regl dönemimin gecikmesinin ardından hamile kalma ihtimalimin olmadığını düşünsem de ne olur ne olmaz diye kan testi yaptırdım. Test sonuçlarını elime aldığımda tam anlamıyla büyük bir şok yaşadım. Evet, hamileydim. Evliliğim çok güzel gidiyordu, eşimle çok mutluydum ama çocuk için gerçekten hiç hazır değildim. Test sonuçlarını eşimle paylaştığımda sevinçten havalara uçtu, onun bu mutluluğu karşısında ne yapacağımı bilemedim. Ardından hemen telefona sarıldı ve bu haberi ailelere verdi. Kayınvalidemin ve annemin devamlı "Torun isteriz" talebi, çevremdekilerin "Eee çocuk ne zaman?" sorusunun yanıtı artık karşılık bulmuştu. Haliyle ben hariç herkes sevinç çığlıkları ile aldı bu haberi. Cesaretsizliğimden midir bilmem "Ben bu çocuğu istemiyorum" diyemedim. Bir akşam eşimle uzanırken "Sence yapabilecek miyiz? Hazır mıyız? Vakti miydi?" diye sorular sordum, vereceği tek bir "Acaba" yanıtı ile aldırırım diyordum. Eşim gayet ılımlı ve sakin yaklaşınca ona bu fikrimi açamadım. Bir de aldırmayı düşündüğümde içim tam anlamıyla bu kararı desteklemedi. Bu nedenle kendimi annelik fikrine alıştırmaya çalıştım. Devamlı annelik ve o yüce duygu üzerine yazılar okudum. Sorunsuz bir hamilelik dönemi geçirdim ancak bir türlü o duyguyu anlattıkları gibi yaşayamadım. Hamileyken, çocuğumu kucağıma alınca hissederim sanıyordum. Ama duygularım o kadar karışıktı ki mutlu muyum, üzgün müyüm hiçbir zaman anlayamadım. Şimdi 3 yıllık evliyim, iki yaşında çocuğum var. Evet bambaşka bir duygu o minicik canlının size yaşattıkları ancak çocuksuz olduğum hayatımı o kadar çok özlüyorum ki... Sadece bana ait bir sabah, keyfimce uyanacağım, keyfimce çıkacağım, dolaşacağım, alışveriş yapacağım bir günüm yaklaşık 2 buçuk yıldır yok. Ve olmayacak gibi... Eşimle gece eğlencelerimiz yok gibi bir şey; kayınvalidemin ya da annemin müsait olduğu gecelere göre çıkabiliyoruz, o da bu 2 yılda bir veya iki kere oldu. Ne yapacağımı bilemiyorum, çok mutsuzum, çocuk yaptığım için çok pişmanım, pişman oldukça daha da mutsuz oluyorum.

 

Rumuz: Karmakarışık

***

HTHayat.com'a siz de içinizi dökün...

Aşağıdaki resme tıklayın, formu doldurun, itirafınız yayınlansın!

 

Tüm itirafları görmek için tıklayın

Facebook Yorumları
Yorumlar
26
Onay Bekleyenler
0
HTHayat Okuru ne diyor?
  •  
    04 Temmuz 2018 Çarşamba 15:41

    kadın çocuk yapmanın cocugun sorumluluklarının zor oldugnda bahsetmiş arkadaşlar anlamadınız galiba bekar olduğu vakit kendine vakit ayırıyorken evlenip çocugu olunca bu durumdan mahruz kalmış yoksa çocugumu sevmiyorum demedi ki bi insan bi anne çocugunu nasıl sevmez sorarım size kendine ayıramadıgı vakitten bu vakitlerin hepsini uykusu yemesini içmesini kalkması her zaman çocuguna göre ayarlamak zorunda kaldıgı için böyle söylemiş bilmem anlatabildim mi????

    Cevapla
  •  
    20 Kasım 2017 Pazartesi 10:18

    Ya bu kadın milleti ne kadar sahtekar. Eminim herkes zaman zaman çocuk yaptığına pişman olmuştur. Kadını hemen niye yargılıyorsunuz? Bu duyguyu ben o kadar çok yaşadım ki hala da yaşıyorum ikinci çocukla. Bu çocuğunu sevmediğim anlamına gelmiyor. Zaman zaman birdaha eskisi gibi bir hayatın olmayacağ

    Cevapla
  •  
    27 Haziran 2017 Salı 16:55

    Merhaba benimde 3 cocugum var ve bende hala anne olmayi benimseyemedim her kadin anne olmak icin dogmuyor çocuklarım büyüdü biribirimizi cok seviyoruz fakat banada cok zor geldi yapacagi en iyi sey birdaha cocuk yapmasin onu cok iyi anliyorum anne olmak cok zor ama cocuklar cok güzel

    Cevapla
  •  
    27 Mayıs 2017 Cumartesi 15:12

    ama olmuş sonuçta bebek yani napcan ?

    Cevapla
  •  
    30 Mart 2017 Perşembe 13:12

    baştan sona yorumları okuyorum da,neden kadını birey olarak anlamaya çalışmıyorsunuz acaba?kadın hazır değildim anneliğe diyor..yok o evlatta seni istemesin yok allah acısını yaşatmasın...hemen yargılamaya başlamışsınız....ve bu yorumları yapanlar da kadın...ya hanımlar bir kadın illa anne olmak zorunda değil!!annelik görevi içinde dünyaya gelmiyor..neden bunu anlayamıyorsunuz...annelik kişisel bir tercihtir..herkes anne olmak zorunda değil..şu türk toplumunun dayattığı önce evlen hemen çocuk yap tabusunu bir geçin artık ya...hem cinsini yargılayanları da kınıyorum!yazık yani!

    Cevapla
  •  
    22 Haziran 2017 Perşembe 20:24

    o zaman yapmadan once onlem alacak kadinlar. olmadan once dusunecek ben ne olabilirim ne olamam diye. o cocuga yazik degil mi hayat boyu onsuz bir hayati ozleyen bir anneye mahkum! annem istedi, kocam dedi diye cocuk yapilmaz.

  •  
    30 Mart 2017 Perşembe 02:15

    Bence o çocukta annesi sen olduğun için çok pismandir çünkü ne yazıkki çocuklar anne babasını secemiyorlar

    Cevapla
  •  
    29 Mart 2017 Çarşamba 21:14

    Tamam sıkıldın bunaldın anladım. Ancak ppişmanım diyecek kadar uç nnoktada isen bence bi psikolojik destek almalısın ve 3 yaşında alistirarakk kreslerin oyun saatlerine yada yyarım gün gönderebilirsiniz bu zamanlarda da siz kendiniz e vakit ayırbilirsiniz .

    Cevapla
  •  
    27 Mart 2017 Pazartesi 08:27

    bence cok sacma cünku bır evlat ne kdr cıddı sıkıntılar getırebilir ki...ne demk cok pismanım belkide anne olmaya layık degılsın ccguna buyugunce bunu sole bakalım napıcak

    Cevapla
  •  
    14 Mart 2017 Salı 00:46

    Seni anlayabilyorum insan bazen çocuk sevgisi ve getirdiği sorumluluklar ve zorlukları arasında bocalayabilir. Ama emin ol eşinden yeterli destek ve sevgiyi alırsan daha huzurlu ve mutlu olacaksın. Ve evindeki minnoşa sadece çocuk olarak bakma gelecekteki arkadaşın dostun olarak bak.

    Cevapla
  •  
    16 Ocak 2017 Pazartesi 11:52

    ben yaklaşık 3 sene tedavi olduktan sonra bu duyguya sahip oldum maddi manevi cektğim sık8ntılar gözüme gelmiyor ve 5 aylık bır oğlum rabbim isteyen herkese nasip etsin.

    Cevapla
  •  
    25 Kasım 2016 Cuma 12:59

    3,5 yaşında çocuğum var benzer duygulara kapıldım, kucağıma verdiklerinde hiçbirşey hissedemedim. ama bu işten dönüş yok konuya duygusal yaklaşmaya devam etmek sizi daha fazla yıpratır. makul olmaya çalışın. çocuğu sevmekle onun getirdiği yaşam tarzını benimseyememek birbirne karışabilir. çok düşünmek yerine çözümü zamana bırakmak gerek. bir de şu gerçek var bazıları her şart altında olumlama yapabiliyor bazılarınında şikayetleri bitmiyor demek ki elindekiyle yetinebilmeyi mutlu olmayı öğrenebilmke yaşadığınız hayatın kalitesini arttırıyor.

    Cevapla
  •  
    13 Ekim 2016 Perşembe 16:38

    insanlar neden herkeste annelik güdüsü olmayacağını ya da çocuk sahibi olmaktan değil hayattaki diğer zevklerden daha mutlu olacağını anlamıyor ya da anlamak istemiyor? her kadın mutlaka anne olacak diye birşey yok, başka alanlarda çok daha üretken çok daha mutlu olabilirsiniz. yazıyı yazan hemcinsime gerçekten çok üzüldüm malesef onun yaşadığını yaşayan bir sürü kadın var. malesef olan olmuş ve geridönüş yok o yüzden hem psikolojik destek almasını hem de bir an önce hayatta mutlu olduğu alanlarla ilgili kendisine vakit ayırmasını uğraşılar edinmesini tavsiye ediyorum.

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 20:49

    Duygularınızı anlıyorum, bir annenin hayatı çocuktan önce ve sonra diye ikiye ayrılır. Önceki rahat özgür dönemleri özlemeniz çok normal.Ancak annelik evlilik gibi sonlandırılabilir bir kurum olmadığı için bu yeni hayatınıza adapte olmak için yardım almanızda fayda var.

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 20:09

    inşallah allah o pişman olduğun çocuğun acısını yaşatmaz.nimete şükretmek yerine yazdığınız yazıya göre sadece kendinizi düşünüyorsunuz.yazık...

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 16:36

    Nasil bir kadin annelik icgudusu tasimaz anlamiyorm. Senin sahip oldugun evlada sahip olmak icin maddi manevi senelerce kendini harap eden aileler var kolay yoldan kavustugun icin boyle dusunuyosun yat kalk ardinda sana dua edecek hayirli bir evladin oldugu icin dua et hayat herzaman rahatlik degil

    Cevapla
  •  
    16 Ekim 2016 Pazar 13:40

    bende kadını annelikle değerlendirenleri anlamıyorum evet evlat sahibi olmak harika birşey ama bu herkez için olmuyor demekki bakın babada mutsuz demekki karısına davranışı değişmiş sadece aileler mutlu olsun diye çocuk yapmamalı insan

  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 16:28

    Biz bulmak icin neler çekiyoruz yapmayın allah aşkına ya !

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 15:46

    2 çocuklu bir anne olarak biraz daha sabredersen rahata ereceğini söyleyebilirim 3yaşını geçtikten sonra kreşe verip olmadığı saatlerde kendine vakit ayırıp bebeğini özleyebilirsin böylece rahatlarsın arkadaşım

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 15:44

    Merhaba umarım yorumları okuyupta daha çok bunalıma girmezsin öncelikle profesyonel yardım almanı tavsiye ediyorum şu anki ruh halin iyi değil anladığım kadarıyla konuşalım depresyonun ağır geçiyor

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 15:24

    psikolojik destek almalısınız , kendinizce aşamayacağınız bir durum var gibi...

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 14:56

    bebegine bağlanamayan anne .bebeğinize bi bağlanabilseniz, onun size bir hediye olduğunu bilseniz tadına doyamazsiniz. anne ligin tadını çıkarsanız mutlu olurdunuz

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 14:56

    bizde cikamiyoruz eşimle bi yere gidemiyoruz ama bebeğim herseyim aldığım nefes

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 14:55

    özgür yaşamak,kimseye bağılı olmamak, dilediğin kadar uyuyup uyanmak isteği vs evlada olan sevgiyi ve tahammülü bastırmışsa bir kadın anne olamamıştır...canından can kopmuş,can parçan olmuş,insana bu duyguları yaşatan bir varlığa nasıl pişmanlık duyar??

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 14:55

    inan çok sor bir süreç. lakin zabrınız yoksa.doğrmayın lütfen.herkez doğru ak diye bu kaydıda yok.geleceğimiz çocuklarımızı iyi anneler doğursun.fedakar annelik yapabilen doğursun.lütfen biranlık bi hevesle doğurmayın.herşeyden istifade edebilirsin ama annelikten babalikdan istifa edemeziniz.çünkü çok güzel ama bu okadar da sor.

    Cevapla
  •  
    12 Ekim 2016 Çarşamba 14:54