Korku filmlerinin yerini almaya başlayan korku oyunları, gece ışıkları söndürüp evde yalnızken oynandığında en iyi etkiyi veriyor. Gerçi bazılarını gündüz bile oynamak mümkün değil!


Korku filmlerini izlemekten korkuya karşı bağışıklığımız arttı. 117 yıl önce Georges Méliès’in çektiği 3 dakikalık film “Lanetli Kale” (Le Manoir du Diable) ile temeli atılan korku filmi sektörü artık heyecan vermediğinden, korkmak isteyenler alternatiflerin peşine düştü.


Ben de geçenlerde bilgisayar oyunu arşivimi kurcalarken kalbime “zor anlar” yaşatan bir kaç oyun buldum. Sinemada çoğunlukla korkunun seyircisiyiz. Oyunlardaysa yönettiğimiz karakterlerle birlikte biz de korkuya müdahil oluyoruz. Aşağıdaki korku oyunları, gece ışıkları söndürüp evde yalnızken oynandığında en iyi etkiyi veriyor. Gerçi bazılarını gündüz bile oynamak mümkün değil!


Amnesia: The Dark Descent

Frictional Games firması tarafından 8 Eylül 2010’da piyasaya sürülen ve benim o gün bugündür bir türlü sonuna gelebilecek kadar cesaretli olamadığım Amnesia, bilgisayar oyun tarihinin muhtemelen en iyi korku yapımıdır. Gamespot, IGN gibi oyun inceleme sitelerinden 8.5-9 civarında yüksek notlar alan oyun 1806’da geçiyor. Amnesia’daki ana karakterimiz Daniel, Prusya’da terk edilmiş Brennenburg Kalesi’nde hafızasını neredeyse tamamen kaybetmiş olarak uyanıyor. Hatırladığı üç şeyden birincisi ismi, ikincisi Londra’da yaşadığı, üçüncüsü de bir şeylerin onun peşinde olduğu...


Müzikleri ve ambiyansı oldukça rahatsız edici olan oyunda, Daniel kalenin karanlık koridolarlarında türlü mahlukatlarla, çeşitli bulmacalarla ve kendi korkusuyla mücadele ediyor. Amnesia’da ilerledikçe Daniel’ın geçmişiyle ilgili ipuçlarını topluyorsunuz. Tabii ne kadar ilerleyebilirseniz...


Dead Space

Birçok oyuncunun hem severek hem de korkudan titreyerek oynadığı Dead Space üçlemesi, Electronic Arts firması tarafından başarıyla yapılmış bir bilimkurgu / korku oyunu serisi. Dead Space oyunlarını oynarken sandalyeden düşmek gibi tehlikeli deneyimler yaşanması muhtemel. Çünkü oyunun darmadağın olmuş, terk edilmiş, karanlık mekânlarında sessiz ve sakince yürürken bir anda çirkin yaratıklar üstünüze atlayıp oyunun temposunu artırabiliyor.


Konusu uzak bir gelecekte, 2508 yılında geçen fütüristik oyunda yönettiğimiz ana karakterin adı Isaac Clarke. Karakter ismini, ünlü bilim kurgu yazarları Arthur C. Clarke ve Isaac Asimov’dan almış. Aegis VII gezegenindeki madenleri sömürsün diye gönderilen bir geminin kazasıyla uzayda mahsur kalan mühendis Clarke, hayatta kalmak için bir tip uzaylı virüsüyle enfekte olan ve mutasyona uğrayarak tekrar dirilen ölülerle savaşıyor. Electronic Arts şirketi tarafından yapılan oyun serisinin grafikleri oldukça iyi. Gerçi, iyi grafikler dehşetin gerçekliğini artırdığından oyuncu için avantaj mı dezavantaj mı bilemedim.


Alan Wake

Microsoft ve Remedy Entertainment’ın üzerinde yaklaşık 5 sene çalıştığı Alan Wake; basit, anlık korku öğelerini kullanmak yerine titizlikle hazırlanmış hikâye ve ambiyansla korkuyu oyunun tümüne yayan bir yapım. İsmini hikâyenin baş kahramanından alan oyun, bir televizyon dizisi gibi bölüm bölüm kurgulanmış.


Oyunda ünlü bir korku yazarı olan Alan, iki yıldır tek satır bile yazamamıştır. Karakter, karanlık korkusu olan eşi Alice ile Bright Falls kasabasında tatile çıkmaya karar verir. Çift, Cauldron Lake denen ufak bir göl üzerindeki adadan ev tutar. Eve vardıktan kısa bir süre sonra Alice, karanlık bir güç tarafından gölün içine doğru sürüklenir. Alan, Alice’in peşinden göle atlar fakat kısa bir süre sonra bilincini yitirir...


S.t.a.l.k.e.r. : Shadow Of Chernobyl

“Leş yiyiciler, Günahkârlar, Maceraperestler, Yalnızlar, Katiller, Kaşifler, Soyguncular”... Pek bir anlam ifade etmese de THQ tarafından 2007’de piyasaya sürülen S.T.A.L.K.E.R.’ın tam açılımı bu. “Stalker” terimi aynı zamanda Çernobil sonrası girilmesi yasaklanan bölgeye giren kişiler için de kullanılmış. Oyunda Çernobil faciasının yaşandığı bölgede ikinci bir patlama yaşanıyor. Kaza sonrası civar bölgelerde mutasyonlar ve fizik kurallarını zorlayan değişiklikler oluyor. Hafızasını kaybetmiş bir “stalker” olan baş karakterimiz, oyunda terk edilmiş, kasvetli bölgelerde mutasyonlarla ve diğer düşmanlarla mücadele ederek hem hayatta kalmaya hem de orada bulunma amacınızı çözmeye çalışıyor.



Haber: Nazım Melih Oğhan

Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!

İnternet sitemizde kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak ve tercihlerinizi yönetmek için Çerez Politikası, daha fazla bilgi için Aydınlatma Metni sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Sitemizi kullanarak çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.