7 Şubat İDSO konseri kaçmaz

31 Ocak Cuma akşamı CRR Konser Salonu'nda İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası İsrail'li şef Lior Shambadal yönetiminde Bach ve Bruckner eserlerinin seslendirildiği harika bir konser gerçekleştirildi.





Bu harika konserde ve genel olarak İDSO'da şef Shambadal'ın çok büyük emeği vardı. Shambadal sahip olduğu benzersiz kariyeriyle İDSO sürekli yönetmeye gelen şefler arasında neden en büyük değere sahip olduğunu bu konserde bir kez daha ortaya koydu.


Maestro nesli tükenmekte olan "şef gibi şef"lerin en saygın temsilcilerinden biri olarak meslek hayatını tam 40 yıldır başarı ile sürdürmektedir.


Shambadal bu konserde de kendine has düzeyli fiziksel vücut dili ve orkestra ile kurduğu harika iletişimi sayesinde bu konserde çok başarılı bir yönetim sergiledi.


Bu konserin birinci bölümünde icra edilen Bach eseride obua sanatçıları Simla Efe ve Sezai Kocabıyık ve 2. bölümündeki Bruckner seslendirmesinde timpanist Müşfik Galip Uzun gerçekleştirdikleri performansları ile seyircilerin büyük beğenisini kazandılar.





Bu konseri kaçıranlar belki üzülebilir, ama üzülmeyiniz...


7 Şubat’ta İDSO Lior Shambadal şefliğinde Alman kemancı Rebekka Hartmann'ın konuk solist olduğu konserde İstanbullulara harika bir klasik müzik gecesi vaadediyor.


Son 1 yıl içinde çok sık ülkemizi ziyeret eden ödüllü usta kemancı Hartmann CRR salonunu dolduran İstanbullu dinleyicilerine "Brahms Keman Konçertosu"nu seslendirecek.


Romantik dönem denildiğinde dönemi ifade eden duyguları harekete geçiren eserlerin en güzel örneği olan eser Johannes Brahms'ın "Kemana Karşı Bir Konçerto" adıyla anılan, besteicinin yazdığı tek keman konçertosudur. Eser lirik yapıda olup kemanın romantik duygulara klasik biçimde ses verdiği bir yapıdadır.


Besteci eseri 1878 yılında, Avusturya Pörtschach kasabasında geçirdiği yaz tatili sırasında yazmıştır. Eseri bestelerken ünlü keman virtüozü ve yakın arkadaşı Joseph Joachim'den çok yardım almıştır. Lakin Joseph Joachim'e danışarak bu besteyi yazmış olsa da, Brahms'ın onu pek dinlemediği eserin çalınması güç bir konçerto olmasından anlaşılır. Eserin prömiyerini 1879'da Leipzig'de, bestecinin yönetimindeki Gewandhaus Orkestrası eşliğinde Joseph Joachim yapar. İlginçtir ki bu eserdeki en güzel partisyon obua için yazılmıştır. Keman virtüözü ve besteci Pablo de Sarasate tarafından "Elimde keman, en güzel melodiyi obuanın mı çalmasını bekleyeyim yani?" şeklinde eleştirilmiştir.





Konserin ikinci yarısında ise Shambadal yönetimindeki İDSO Schubert'in "Trajik" başlıklı senfoni no.4 ile dinleyicilerinin karşısına çıkacak.


Bestecinin 1816 yılında 19 yaşında iken bestelediği ve döneminde hak ettiği değeri bulamayan bir eserdir. Eser maalesef bestecinin ölümünden sonra, bestelenmesinin üzerinden tam 30 sene geçtikten sonra ilk defa çalınmıştır. Her ne kadar neden bestecinin bu eserine "Trajik" başlığı attığı bilinmesede, bu başlık adeta bestecinin eserinin makus kaderine dair bir öngörü niteliği taşımaktadır.


Bu eser bestecinin kendisinden önce gelen ve etkilendiği bestecilerden bağımsız kendi başına çok etkileyici bir eserdir. Schubert'in olağanüstü yaratıcılığın dinleyiciye sunduğu armağanlarının bir göstergesidir ki, yapısal ve formal yaratımın yardımı olsun ya da olmasın ses bulan armağanlardır.





Bu iki birbirinden güzel eseri 7 Şubat’ta Lior Shambadal şefliğinde Alman kemancı Rebekka Hartmann'ın konuk solist olacağı İDSO konserini kaçırmamanızı tavsiye ederim.


Bir sonraki köşe yazıma kadar klasik müzikle kalınız.


Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!

İnternet sitemizde kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak ve tercihlerinizi yönetmek için Çerez Politikası, daha fazla bilgi için Aydınlatma Metni sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Sitemizi kullanarak çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.