Sokakta fantastik öykülerin baş kahramanı gibi dolaşmak artık tuhaf ya da komik değil aksine biraz güncel parçalarla tamamlandığında tarz. Bunun altında modayı her zaman etkileyen sinemanın ve ardındaki sihirli ellerin payı var. Alis Harikalar Diyarı’ndaki Beyaz Kraliçe’ninkine benzer kabarık kalpli eteğinin üstüne beyaz bir tişört, siyah bir deri ceket giyen kadınları düşünün...


Bir röportajında “Moda her yerde, fantastik bir öyküde ya da tam arkanda” diyen kostüm tasarımcısı Colleen Atwood tasarımlarının podyumlara çıkmasını normal karşılayanlardan. 3 Oscarlı tasarımcı Atwood, yeni film Alis Harikalar Diyarında: Aynanın İçinden’de bambaşka bir dünya yarattı, fragmanda gördük. Şimdiden Alis’in ceketi kendisine en çok sorulanlardan olmuş bile. Vizyon tarihi yaklaşırken bu filmde neler oluyor, karakterler nasıl giyindi Atwood anlattı.


Kostüm tasarımcısının bir filmdeki rolü nedir?

Aktörlerin karaktere bürünmelerine yardım ediyoruz. Her seyirci gördüğüne referans olarak kendi hayal gücünü katar. Bu yüzden de seyircinin bağlantı kurabileceği bir dünya yaratmamız gerek. Bu da kolay değil. Karakterlere inanmalı ve onlarla duygusal bağ kurmalı.


Hayal gücünüz çok derin...

Çok kitap okuyorum. 80’lerdeki Japon tasarımları üzerine çalıştım. Bu gibi güzel şeylerden ilham alabiliyorum. Dahası ilham aldıklarımla ne yapabileceğimi görmek hoşuma gidiyor. İşim heyecan verici; farklı zamanlarda yeni dünyalar yaratma şansım var. Hiç sıkılmıyorum, her işte karşıma çıkacak zorluğu bilmiyorum, yeni heyecan.



Bu filmde en büyük zorluklarınız neydi?

İhtiyaç olanı bulmak her zaman kolay olmuyor. Mesela Alis’in Çin etkili kostümü için metrelerce eski görünümlü kumaş gerekti bulamayacağımızı biliyorduk. Kumaş departmanı 64 metrelik el işlemeli mavi ipek bir kumaş yaptı. Kostüm tasarımı her zaman evrim geçirir.



Yönetmen James Bobin’le çalışmak nasıldı?

Bilindik karakterlerin devam filmini çekmek zordur çünkü her seferinde daha iyisini yapmak ister. Ama James bir şekilde sahiplendi. Geriye baktığını hiç hissetmedik, hep önüne baktı, onunla çalışmak harikaydı.


Siz filmlerdeki çalışmalarınızla yeni moda akımları başlattınız. Yakında Alis Harikalar Diyarında podyumları etkiler mi?

Bence garip bir şekilde Iracebeth’in oymalı zırh kostümü moda dünyasında tekrar canlanabilir. Nasıl olacak tam olarak bilmiyorum ama moda dünyasının belirli yerlerinde bunu esprili bir şekilde bağlayabilirler... Ayrıca Alis’in işlemeli Çin temalı ceketi de birkaç yıl içinde podyumlarda görülebilir. Ayrıca Iracebeth ve Mirana için seyircilerin bağ kuracaklarından emin olduğum bazı küçük güzel botlar da yaptım. Göreceğiz...

Atwood, karakterlerin kostümlerini anlattı

Şapkacı

Şapkacı’nın görüntüsü bu dünyaya ait değil; büyülü gibi ama gerçeklik hissi var. Daha çılgın ve biraz deli, bu yüzden bu bambaşka bir yolculuk. Şapkacı’nın karakterini tanımlayan şey şapkası. Şapka Viktorya döneminden alındı ama mizahi görüntü olsun diye büyütüldü. Johnny kostümlerine sihirli bir şeyler yapıyor. Giyinince karakteri anında canlanıyor.


Alis

Alis için Mia’dan daha uygun birini bulamadılar... Tarzı çok doğal. Karakter yetişkin. Yani kabarık saçlı fiyonklu geleneksel Alis değil. Filmde elbise gibi görünen pantolonlar giyiyor. Ascot’a yolculukları sırasında eflatun şarki bir bluz var; bunun için işlemeli Çin kumaşları ve madalyonları baz alındı. Üzerinde şapkalar, tavşanlar ve Alis’in A’sı var. Film sonunda giydiği kostüm gerçek bir donanma üniformasından esinlenilmiş beyaz pamuklu ve mavi dikişli bir ordu frakı...


Mirana

Mirana ve Iracebeth bu hikâyede çok rekabetçi ve onların geçmişini de görebiliyoruz. Mirana’nın görüntüsü 3 aşama ve 3 renk paletinden oluşuyor. Mesela taç giyme töreninde renk paleti çok güzel; beyaz ve siyah vurguları olan soluk orkide rengi. Elbisesi siyah kenarlı leylak renginde...


Iracebeth

Iracebeth’in görüntüsü ilk filmden biraz daha farklı. Renk paleti hâlâ kırmızı ve ilk kostümü organik kırmızı üzüm elbisesi pejmürde ve yer yer yırtık. Savaşa girdiğinde ilk filmdeki gibi ama dikenli kalp oyması, dikenli kalp kol bantları ve güzel işlemeli çılgın bir kabarık etekten oluşan zırhı var.


Zaman

Zaman’ın renk paleti siyah ve metalik kalay/kurşun tonları içeren gri... Kostümünün kocaman omuzları, antik takvimlerden oluşan bir kolyesi ve garip bir şapkası var. Zayıf bacaklarını ortaya çıkaran dar deri pantolonlar, koca botlar ve kısa bir pelerin giyiyor, bu da onu biraz fiyakalı bir ahmak gibi görünmesini sağlıyor.


Atwood’un bazı işleri

  • Bir Geyşanın Anıları (Oscar)
  • Chicago (Oscar)
  • Alis Harikalar Diyarında (Oscar)
  • Pamuk Prenses ve Avcı
  • Hayalet Süvari
  • Talihsiz Serüvenler Dizisi
  • Küçük Kadınlar
  • Büyük Gözler
  • Makas Eller
  • Maymunlar Cehennemi
  • Kuzuların Sessizliği
  • Avcı: Kış Savaşı
  • Görevimiz Tehlike 3



Röportaj: Ece Ulusum

Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!

İnternet sitemizde kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak ve tercihlerinizi yönetmek için Çerez Politikası, daha fazla bilgi için Aydınlatma Metni sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Sitemizi kullanarak çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.