Hamileyken emzirmek sakıncalı mı?

Bebeğinizi hala emziriyorsunuz ve yeniden hamile olduğunuzu öğrendiniz. Bebeğinizi sütten kesmeniz gerekir mi?

Hamileyken emzirmek sakıncalı mı?

Hala emzirirken hamile kaldığını öğrenince birçok kadın merak eder: “Hala emzirmeye devam edebilir miyim?”

 

Bu konuda da halk arasında pek çok yerli-yersiz inanış mevcut. Emzirme sürecinde hamile kalınmayacağı –diğer bir deyişle ‘süt korur’ efsanesi, hamileyken bebeği emzirmenin bebeği zehirleyebileceği gibi görüşlerin tamamen yanlış olduğunu belirtelim. Hamileyken emzirmenin günah olduğuna dair şüphelere de Diyanet'in açıklaması, bu konuda kısıtlayıcı herhangi bir ayet ya da hadis olmadığı ve dolayısıyla hamileyken emzirmenin haram olmadığı yönünde.

 

Emzirmeye devam edebilir miyim?

Uluslararası emzirme kuruluşu La Leche League, hamileyken emzirmenin tamamen güvenli ve sağlıklı olduğu yönünde anneleri cesaretlendiriyor. Eğer hamileliğinizle ilgili herhangi bir sağlık probleminiz yoksa bebeğinizi güvenle emzirmeye devam edebilirsiniz.

 

 

Emzirmek, bebeği beslemenin en doğal ve sağlıklı yolu olduğu kadar, anne ve bebeğin iletişim kurması için de gerekli bir deneyim. Kardeş geliyor diye bebeğinizi sütünüzden ve günlük kucaklaşmalarınızdan mahrum etmemek için şunlara dikkat etmeniz yeterli:

 

 

  • Hamileliğinizle ilgili herhangi bir sağlık sorununuz olmadığı yönünde doktorunuzdan onay alın.

 

  • İyi beslenin. Emziriyorken, günde ortalama 650 kaloriye daha ihtiyaç duyarsınız. Eğer bebeğiniz başka gıdalarla da besleniyorsa bu miktar 500 kaloriye düşer ama yine de hamile değilken almanız gereken kaloriden fazlasına ihtiyaç duyarsınız. Bunu telafi edebilmek için besin değeri yüksek, sağlıklı gıdalarla beslenmeye özen göstermelisiniz. Yardıma ihtiyaç duyarsanız bir beslenme danışmanına başvurmaktan çekinmeyin.

 

  • Eğer zor bir hamilelik geçiriyorsanız ve erken doğum riskiniz varsa, bilhassa doktorunuz hamileliğiniz boyunca cinsel ilişkiden uzak durmanızı önerdiyse, emzirme konusunda da kendinizi kısıtlamanız gerekebilir. Zira orgazm sırasında salgılanan oksitosin hormonu, emzirirken de salgılanır ve aynı zamanda doğumun başlamasına sebep olan hormondur. Eğer oksitosinden kaçınmanızı gerektirecek bir sorununuz varsa, doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin.

 

 

  • Sezgilerinizi dinleyin. Bebeğinizi emzirmek her zaman iyidir ancak kendinizi iyi hissetmiyorsanız, psikolojik olarak emzirmek size fazla gelmeye başladıysa, azaltmanızda bir sakınca olmadığını unutmayın.

 

  • Kendinizi yormayın. Emzirirken pozisyonunuza dikkat edin, hamilelik boyunca önemli bir dönüşüm geçiren vücudunuzu yoracak hareketlerden ve pozisyonlardan kaçırın. Daima en rahat olduğunuz pozisyonda emzirmeye özen gösterin.

 

  • Yine de kafanız karışırsa, bir emzirme danışmanından yardım alabilirsiniz.

 

 

 

Facebook Yorumları
Yorumlar
21
Onay Bekleyenler
0
HTHayat Okuru ne diyor?
  •  
    09 Mayıs 2017 Salı 13:37

    ne yapabilirim diye yorum yazan anneler, yazıyı okuyun. yazıda emzirebileceğiniz anlatılıyor uzun uzun:)

    Cevapla
  •  
    09 Mayıs 2017 Salı 11:46

    Benim bebegim 6Aylık ve 2 aylık hamileyim napacamı bilmiyorum bebegim küçük emmek istiyor emzirmeli miyim

    Cevapla
  •  
    03 Ekim 2017 Salı 08:38

    kocanıza dur deyin.

  •  
    30 Ekim 2017 Pazartesi 15:30

    anneler dışarda emzirbilir mi

  •  
    22 Aralık 2016 Perşembe 12:12

    Benim cocugym 5ay 3-4hafdalyk hamileyim emzirebilirmiyim

    Cevapla
  •  
    03 Ekim 2017 Salı 08:39

    okuma biliyorsanız yukarıdaki yazıyı okuyun.

  •  
    12 Eylül 2016 Pazartesi 19:09

    Hamile olanlar bebeyini 1 yaşina kadar emzirebilir.bunu Dogum uzmani söyledi.benim 8 Aylik oglum var ve hamileyim.1 yaşina kadar emzirmemde sakinca olmayacagini söyledi Dr

    Cevapla
  •  
    07 Eylül 2016 Çarşamba 09:43

    Benim 4 aylık bebeğim var bende yeni 2 haftalık hamile kaldigimi öğrendim bebeğimi emzirmek istiyorum bi zararı var mi

    Cevapla
  •  
    24 Temmuz 2016 Pazar 22:40

    Benimde bebeğim 4 aylikti hamile oldumu öğrendim bir ay daha emzirdim. Bebeğin ikisinede zarar veriyor Sun özürlü olur dediler bırakmıştım ama çok pişman oldum bebeğim sütü beni çok aradi şimdi 4 yaşında emecek gibi beni arıyor bazen gogsumu arıyor bence hiç bırakmayın emzirin hiç bisey olmazallahın

    Cevapla
  •  
    07 Temmuz 2016 Perşembe 10:34

    7 milyar insanin rizkini ayri ayri veren HZ.ALLAH iki bebeginde rizkini ayri ayri verecektir.

    Cevapla
  •  
    03 Ekim 2017 Salı 08:40

    peki neden hala dünyada açlıktan ölen çocuklar var?

  •  
    02 Temmuz 2016 Cumartesi 19:03

    5aylik bi kızım var hamile olduğumu öğrendim emzirmek bebegi zehirler dediler korktum ama kararımi verdim emziricem allahin izniyle

    Cevapla
  •  
    26 Haziran 2016 Pazar 09:42

    Hamileyken emziremezsin hem emzirdiginn icin hemde karnindaki icin bebegim premature dogar kesnlikle emzirme bebek gelişimini tamamliyamaz zaten 11 ay emzirmissin ben yapma emzirme derim

    Cevapla
  •  
    20 Ekim 2016 Perşembe 13:55

    yazıyı okumadınız mı? la leche league dünya çapında güvenilen ve emzirme konusunda çalışmalar yapan bir kuruluş. hamileyken emzirmenin kesinlikle zararlı olmadığını söylüyorlar.

  •  
    23 Haziran 2016 Perşembe 14:02

    kimse cevap vermiyor neden herkes soru sormaya devam ediyor ki

    Cevapla
  •  
    26 Mayıs 2016 Perşembe 00:19

    Ben de emziriyim kızım 11 aylık ve 3aylik hamile yıl doktor emziren bilin daha dedi.

    Cevapla
  •  
    15 Nisan 2016 Cuma 14:12

    Oğlum 1,5 yAşında hamile olduğumu öğrendim emziriyorum ne yapmam lazım

    Cevapla
  •  
    08 Nisan 2016 Cuma 00:21

    Kızm 5 aylk hamile oldgumu yeni ögrndim ne yapabilirim

    Cevapla
  •  
    03 Ekim 2017 Salı 08:41

    hamileyseniz bu pek mümkün değil.

  •  
    16 Mart 2016 Çarşamba 18:46

    Oglum 8 aylık ben hamile oldumu öğrendim ne yapabilirim

    Cevapla
  •  
    03 Ekim 2017 Salı 08:41

    2 kulhuvallah 1 elham okuyun


  • Mindful Ebeveynlik semineri gerçekleşti
    Mindful Ebeveynlik semineri gerçekleşti

    Süresi : 11:02 İzlenme : 816

  • Sigarayı bıraktırma uzmanı Emre Üstünuçar canlı yayın konuğumuz
    Sigarayı bıraktırma uzmanı Emre Üstünuçar...

    Süresi : 27:46 İzlenme : 1655

  • Propolis nedir? Propolisin faydaları nelerdir?
    Propolis nedir? Propolisin faydaları...

    Süresi : 01:12 İzlenme : 1732

  • Senarist, yazar Meriç Demiray'la Türk dizileri ve kitaplar hakkında konuşuyoruz
    Senarist, yazar Meriç Demiray'la Türk...

    Süresi : 30:30 İzlenme : 476

  • Evde kot eskitme nasıl yapılır?
    Evde kot eskitme nasıl yapılır?

    Süresi : 00:56 İzlenme : 5521

hthayat.haberturk.com internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, video ve fotoğrafların her türlü hakkı Haberturk Gazetecilik A.Ş.’ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez. Copyright © 2018 - Üretim ve Tasarım Bilgi Grubu
Yukarı Git
HTHayat Mobil Sürümüne Dön