Pareidolia, cansız nesnelerin yüzlerini görme eğilimidir. Ve bilim, bu eğilime sahipseniz, büyük olasılıkla nevrotik olduğunuzu söylüyor.


Tokyo NNT Haberleşme Laboratuvarı’ndan Norimichi Kitagawa ve meslektaşları, kişilik özellikleri ve duygusal durumunun pareidolia sendromuna eğilimli olup olmadığını test etmek için bir deney gerçekleştirdi. Aynı zamanda, insanların deneyimlerinin kişilik ve duygusal durumlarını tahmin edilir kılıp kılmadığını görmek için de pareidolik görüntülerin özelliklerini test etti.


Çalışmanın katılımcılarına, üzerlerinde rastgele noktalar bulunan bir parça kağıt gösterildi ve herhangi bir şekil görüp göremedikleri soruldu. ‘Noktaları birleştir’ görevinden önce, tüm katılımcılar, kişilik tipleri ve mevcut ruh hallerini değerlendirmek amacıyla bir ankete tabi tutuldu.





Sonuçları analiz ettikten sonra, araştırmacılar, nevrotik yönleri daha fazla olan ve daha kötü ruh halinde olanların, noktalı sayfalarda yüz görmeye daha yatkın olduğunu gözlemledi.


Bu sonuçlara göre, nörotik insanlar aynı zamanda hayal güçleri yüksek ve yaratıcı insanlar olsa gerek, sizce de öyle değil mi?


Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!
  • Misafir Ama siz konuya uygun fotoğrafları nasıl seçtiniz?
    CEVAPLA
  • Misafir Bu attıklarınızın hepsinde yüz var. Ayrıca sizde yüz görmüşsünüz ki konuya uygun olarak ekleyebiliyorsunuz. O zaman siz de nevrotiksiniz. Şaka şaka. Bu tamamen doğal. Ilerisini bilemem. Ama bunlar için nevrotik demenizden dolayı yalan haber yaptığınızı ya da uydurmasyon yaptığınızı söylemek mümkün mu?
    CEVAPLA
  • Misafir Bunu iddia eden baktığında ejderhamı görüyormuş komik haber:)
    CEVAPLA
  • Misafir :) şunu yüz olarak görmüyorum diyecek bir kişi varsa gelsin. ikinokta ve parantezden yüz çıkaran bir yaratığız biz. bu demek oluyor ki insanlık komple pareidolia dan müzdarip :))))
    CEVAPLA
  • Misafir Dünyayı yok etmeye gelmiş kötü niyetli varlıklar görüyorum.
    CEVAPLA
  • Misafir kendince bilim yapmış arkadaş. bence asıl hasta kendisi :( burada da yüz var mı? :o
    CEVAPLA
  • Misafir bu haberi yapana yuh diyorum kesin aklıyla zoru var kesin ve yazıkkkk diyorum kimler haber yapıyo artık
    CEVAPLA
  • Misafir neden aklıyla zoru var ki...bircok sey gercekten yuze benzıyor
    CEVAPLA
  • Misafir ZZZ
    CEVAPLA
  • Misafir Eğer böyle bir haber yapıyorsanız.Büyük bir ihtimalle bu haberi yapan için söylenecek en doğru ve yerinde söz bence şöyle gibi :)... Ve bilim, bu eğilime sahipseniz, büyük olasılıkla nevrotik olduğunuzu söylüyor ;)
    CEVAPLA
  • Misafir Ben yüz görmüyorum bende bir sorunmu var acaba
    CEVAPLA
  • Misafir Ölü insanlar görüyorum;)Naaaaabeeeeeerrrrrrrrrr
    CEVAPLA
  • Misafir Bu çok saçma bişe
    CEVAPLA
  • Misafir Resmen yüz işte herkes aynı benzetmeyi yapıyodur yani herkes ruh hastası mı????????
    CEVAPLA
  • Misafir Büyük çoğunluk yüz görüyordur bunlarda, önemli olan bu şekilde ayrıntısı olmayan yerlerde de yüz görebilmek...
    CEVAPLA
  • Misafir Şimdi bunu örnek gösterip deli raporu alabiliyor muyuz.
    CEVAPLA
  • Misafir bak bu güzel soru :) .-alabiliyor muyuzz?
    CEVAPLA
  • Misafir Şakak kemeğinden giren levye görüyorum hocam
    CEVAPLA
  • Misafir Vahşet görüyorum hocamm :))
    CEVAPLA
  • Misafir Yorumları okumaya geldim dfsfsdkjskfj
    CEVAPLA
  • Misafir tüm yorum yapan canlar hepiniz harikasınız . insan olmanın ayrıcalıkları bunlar. farkı düşünceler yansıtmak . ben heesindede yüz görüyorum . önemli olan birşeyler görebilmek... yA GÖREMESEYDİK.
    CEVAPLA
  • Misafir Kan görüyorum hocam
    CEVAPLA
  • Misafir ha ha ha
    CEVAPLA
  • Misafir aef
    CEVAPLA
  • Misafir Bu haberi yapan ne görüyor onu söylesin bizde onun gördüğüne uygun bi hastalık buluruz elbet :)
    CEVAPLA
  • Misafir ayıptır ayıp,insanlarla dalga mı geçiyorsunuz,yüzü gören psikopatik öyle mi?yuh diyorum bu habere...
    CEVAPLA
  • Misafir at görüyorum
    CEVAPLA
  • Misafir kan görüyorum hocam, vahşet görüyorum, şakak kemiğinden girmiş levye görüyorum.:)
    CEVAPLA
  • Misafir gerşek haber yapamayınca böyle saçmalanıyor işte yalan yanlış..
    CEVAPLA
  • Misafir asıl bu fotoğraflardaki yüzleri göremeyenler sorunludur bence...
    CEVAPLA
  • Misafir mantıklı düşünmüşsün
    CEVAPLA
  • Misafir süpersiniz!!! tebrik ediyorum, sıkı yorum!!!
    CEVAPLA
  • Misafir asıl sorun ne kadar ömrümüz kaldı...
    CEVAPLA
  • Misafir yaw he he
    CEVAPLA
  • Misafir haberi yapanda sorun arkadaş ilk defa gördü galiba sıkıntı büyük sanırım allah yardımcısı olsun
    CEVAPLA
  • Misafir tanıdıgın bi ruh doktoronun ismini de eklrseydiniz tam haber olur muş
    CEVAPLA
  • Misafir bence bu test gecersiz bir test.. dünyadaki 6.5 milyar insana sorsanız engelli insanlar hariç diğer kalan rakamın tamamı bu yüzleri görecektir..bu test ne işe yarıyor o zaman..
    CEVAPLA
  • Misafir çamaşır makinasına bayıldım :)
    CEVAPLA
  • Misafir imkanı yok 15 yıldır aynı hapisanede yatıyorum.. ((:
    CEVAPLA
  • Misafir ben hepsinde uçak gördüm
    CEVAPLA
  • Misafir bu fotoğraflarda yüz göremeyen göz doktoruna gitsin
    CEVAPLA
  • Misafir aynen
    CEVAPLA
  • Misafir bunu diyen hasta
    CEVAPLA
  • Misafir başka işiniz gücünüz yokmu, tabikide yüz görüyoruz, herkes nevrotik olabilirmi ya, sen o nesneyi yaparken yüz koyuyorsunda biz görüncemi yanlış oluyor. inançsız insanların nesneleri kişiselleştirme, bireyleştirme cabalarıdır bunlar.
    CEVAPLA
  • Misafir bilinç yönetmenin bir ara adımı bu nesnelere yüz ifadesi vermek. bunları gören kişiler kesinlikle nevrotik falan değildir. bilinçaltı yönlendirmelerine hatta empozisyonlarına dikkat etmeli.
    CEVAPLA
  • Misafir araştırmacının kendisinde bi sıkıntı var, ruh hastası...
    CEVAPLA
  • Misafir bu resimlerde surat yok diyen insan kördür..
    CEVAPLA
  • Misafir kesin ben nörotik'im :) hepsinde var işde
    CEVAPLA
  • Misafir bencede sorun var
    CEVAPLA
  • Misafir hadi ordannnn çekilin şurdaaaannnnn
    CEVAPLA
  • Misafir bu fotoğraflarda yüz görmeyen kesinlikle sorunludur.
    CEVAPLA
  • Misafir ben yüz değil bazen eski sevgilimi iş arkadaşımı okul arkadaşımı tv oyuncusu şarkıcı filan görüyorum. bu durumda durumum heralde daha kötü dimi
    CEVAPLA
  • Misafir eşşegen .iki var ben onu gördüm
    CEVAPLA
  • Misafir hadi ordan!...
    CEVAPLA
  • Misafir tabikide yüz görüyoruz toptan kafayı yedik
    CEVAPLA
  • Misafir nasıl görmüyorsunuzya bence bide bu hastalık değil
    CEVAPLA
  • Misafir yüzü görmeyenin zeka seviyesinde sorun var bence
    CEVAPLA
  • Misafir aynen dostum
    CEVAPLA
  • Misafir :) laf söyledi bal kabağı
    CEVAPLA
  • Misafir Ben bu konudan muzdaribim :( korkunç bisey bu başınıza gelmeden anlayamazsınız 4 yıl tedavi gördüm içmediğim ilaç kalmadı geçmedi
    CEVAPLA
  • Misafir sırıtan bir at gördüm :(
    CEVAPLA
  • Misafir milletin işi gücü yok anlaşılan
    CEVAPLA
  • Misafir aynen ha millet boşluktan ne yapacağını şaşırdı geçende sezeryanla doğum yapmayın diyorlardı isteyen istediği gibi doğurur ....
    CEVAPLA
  • Misafir bu resimlerde yüz görmeyenlere bir tam altın yüz görümlüğü takacam:p
    CEVAPLA
  • Misafir sana katılıyorum :)
    CEVAPLA
  • Misafir kesinlikle katılıyorum.bütün nesneleri özelilkle yüz şekli ile sunmuşlar.herkes bunalıma girecek
    CEVAPLA
  • Misafir ota boka hastalık uyduran "araştırmacılar"ın nasıl maaş aldığı ortaya çıktı :d geçen de tarhana içmeyin diyorlardı :d
    CEVAPLA
  • Misafir öyle deme, tedavisi yok. i̇leri safhalarda insanların başlarında da yüz görmeye başlıyor. malesef bu hastalığa yakalananlar kurtarılamıyor. mutlaka bigün ölüyorlar.
    CEVAPLA
  • Misafir sen "mutlaka bir gün" ölmeyecek :d
    CEVAPLA
  • Misafir evet desdekliyorum
    CEVAPLA
  • Misafir tarhana içmeyin diyenler ne dediğini bilmeyen çok bilmişlerdir. ev tarhanası gibisi var mı?
    CEVAPLA
  • Misafir Yüzsüzler
    CEVAPLA
  • Misafir bunlarda yüz görmeyen kördür be
    CEVAPLA
  • Misafir şuraya bakıp da yüz görmemek sıkıntı bence
    CEVAPLA
  • Misafir bence bu şeyler azıcıkda olsa garip çünkü kayvede gülen yüz var bunu ben bile yapamam o derecede yani ama 1. resim bana hiçnişeyi anımsatmıyo :(
    CEVAPLA
  • Misafir neyseki herkes yüzü görmüş
    CEVAPLA
  • Misafir bunlar temsili resim teste tabi tutulanlara noktalı resimler gösterilmiş biraz dikkatli okuyun lütfen
    CEVAPLA
  • Misafir bravo aynen doğru duzgun okuyan varmış gerçekten sazan gibi atlayan çok
    CEVAPLA
  • Misafir bu resimde yüz görüyorsanız diye bir başlıkla başla mış ve resimleri vermiş.
    CEVAPLA
  • Misafir çamaşır makinesinin midesi bulanmış
    CEVAPLA
  • Misafir böyle yaratıcı cevaplar iyi oluıyor sabah sabah
    CEVAPLA
  • Misafir çok hızlı dönünce normaldir :)
    CEVAPLA
  • Misafir ben her hangi bir şey göremedim gerçekten yorum yazanlar nevrotik olabilir
    CEVAPLA
  • Misafir bence sen acil doktora git ve geç olmadan kendini kontrol ettir ve biran önce aramıza dön, sağlıklı günler.
    CEVAPLA
  • Misafir şu resimlere bakıpta resim görmemek nevrotik bir durum olsa gerek...
    CEVAPLA
  • Misafir şimdi bunları görenler aptal mı =)
    CEVAPLA
  • Misafir yorum yapan herkez manyak galiba
    CEVAPLA
  • Misafir saçma! haber mi bu şimdi?
    CEVAPLA
  • Misafir aynen,,zirvaliyorlar artik,, resimlerdeki̇ tum cihazlarda agiz goz burun goruntusu verilecek sekilde dizayn edilmis,,baska ne gorucezki yuzden baska..yaw her haberede inanmayin..
    CEVAPLA
  • Misafir saçmalamayın be kim baksa yüze benzetir. sendrom ile alakası yok. aptalca bir sosyal medya efsanesi daha işte. hepsi bu kadar
    CEVAPLA
  • Misafir çamaşır makinesi çok ilginç:)bu haberi yapanlar insanlarla makara yapıyorlar...
    CEVAPLA
  • Misafir yaratici ve hayal gucu genis olan insanlara mahsus bir ozellik baktiklari objelerde ya da "sey"lerde "yuz" gormek... bunu "nevroz" a baglamak da ayri bir yaraticilik olsa gerek :)
    CEVAPLA
  • Misafir aynen
    CEVAPLA
  • Misafir 4 yaşındaki kızım da görüyor. Nevrotik olduğunu kim iddia edebilir?
    CEVAPLA
  • Misafir yüz olarak görülsün diye özellikle seçilmiş resimler,haliyle yüz görünüyor
    CEVAPLA

Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerezlerden faydalanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerezleri kullanmamıza izin vermiş oluyorsunuz.

Detaylı bilgi almak için 'Çerez Politikasını' ve 'Gizlilik Politikasını' inceleyebilirsiniz.