Neden sol tarafımızda yatmamız gerekiyor?

Uyuduğunuz pozisyonun, uyku süresi kadar önemli olduğunu biliyor muydunuz?

Uyurken sol tarafınıza yatın çünkü...

Birçok insan, iyi bir uykunun fiziksel ve zihinsel sağlık için çok önemli olduğunun farkında. Ancak fazla bilinmeyen şey, uyuduğumuz pozisyonun da en az uyku süresi kadar önemli olduğu gerçeği.

 

Uyku pozisyonu, sağlığımızı etkiler, cildimizin genç ve sağlıklı görünmesine yardımcı olur ve sindirimi iyileştirir. 8 tane uyku pozisyonu vardır ve bunların hepsi sağlığımızı etkiler.

 

Sol tarafımızın üzerinde uyumak, sağlığımızı ciddi şekilde iyileştirir ve hatta hayatımızı bile kurtarabilir.

 

Sırt üstü uyumak, nefes almada güçlüğe sebep olabilir, astım ve uyku apnesi rahatsızlıkları olan kişiler için özellikle tehlikelidir. Sağ taraf üzerinde uyumak ise sindirim problemleri yaratabilir.

 

UYKU POZİSYONUNUZ İLİŞKİNİZ HAKKINDA NELER SÖYLÜYOR? Uyku pozisyonu ilişkinizi ele ve... SAĞLIKLI BİR UYKU İÇİN YAPMANIZ GEREKENLER... Prof. Dr. Ahmet Aydın sağlıklı b...

 

Yapılan araştırmalara göre, sol tarafımızın üzerinde uyumak, mide yanması semptomlarını azaltabiliyor ve kalbe giden kan dolaşımını iyileştirdiğinden hamilelik döneminde de tavsiye ediliyor. En eski oryantal tıp geleneği Ayurvedic ve Hint alternatif tıbbı da bu pozisyonu öneriyor.

 

Vücudun sol tarafı, baskın lenfatik taraftır; sol yanınız üzerinde uyuduğunuzda, vücudunuzun toksinleri, lenf sıvılarını ve atıkları, göğüs kanalı ve lenf düğümleri aracılığıyla filtreleyebilmesi için daha fazla zamanı olur.

 

Buna karşılık, sağ taraf üzerinde uyumak, lenf sisteminizin daha yavaş çalışmasına sebep olarak toksin birikimi sonucu oluşabilecek ölümcül hastalıkların riskini artırır. Lenf sistemi tam kapasite çalışmadığında, toksinleri filtreleme ve lenf sıvısını vücuda dağıtabilme konusunda yetersiz kalabilir.

 

Uykusuzluğa birkaç hareketle çözüm!

 

Sol tarafınızın üzerinde uyumaya başladığınızda, vücudunuzun toksin imhasında daha verimli olmaya başladığını fark edeceksiniz. Bu uyku pozisyonu, sindirim sistemini iyileştirir ve vücudunuzun besleyici maddeleri hızlı bir şekilde özümseyebilmesini ve toksinlerden kurtulmasını sağlar.

 

Genelde sırt üstü, yüz üstü ya da sağ tarafınızın üzerinde uyuyorsanız, bu alışkanlıktan nasıl kurtulacağınız merak ediyor olabilirsiniz. Biraz pratik gerektirebilir; ama vücudunuzu bu pozisyonda uyumaya alıştırmak mümkündür:

 

  • Sol tarafınıza doğru dönün ve sırtınıza tam boy bir destek yastığı koyun. Yastık, gece boyunca sağa doğru dönmenizi engelleyecektir.

 

  • Yatakta uyuduğunuz yönü değiştirin. Böylelikle hem diğer tarafa dönmüş olacak hem de aynı uyku deneyimini yaşayabileceksiniz.

 

  • Sağ tarafınızda loş bir ışık bırakın. Uyku sırasında vücudunuz doğal olarak ışıktan uzağa dönmek isteyeceği için, sol tarafınız üzerinde uyumanız daha kolay olacaktır.

 

Uyku rutininizi ve sağlığınızı iyileştirmek adına bu küçük değişiklikleri mutlaka deneyin.

 

Kaynak

 

 

Gelen yorumlar üzerine haberi daha detaylı işledik ve uzmanına sorduk işte uyku pozisyonu ile ilgili uzmanların görüşleri: Hangi yöne doğru uyumalı?

Facebook Yorumları
Yorumlar
108
Onay Bekleyenler
0
HTHayat Okuru ne diyor?
  •  
    10 Haziran 2018 Pazar 14:57

    yorum yazmadan geçemedim bu zihniyetler hep bir oyunun parçası benim düşüncem...

    Cevapla
  •  
    10 Haziran 2018 Pazar 12:11

    sağ tarafa dönerek yatmak sünnettir. biz sağ taraftan bir zarar görmedik

    Cevapla
  •  
    10 Haziran 2018 Pazar 03:26

    Yüce dinimiz ve peygamberimiz doğru olsaydı sol tarafınıza yatın derdi. Sağ tarafa yatmak sünnettir ve sünnet olan tek doğrudur. Bu konudaki gerçekte er yada geç başka bir bilimsel çalışma ile çürütülecektir nokta...

    Cevapla
  •  
    09 Haziran 2018 Cumartesi 13:04

    Efendimiz (sav)in sünnetini haşa gereksiz ve faydasız gösterme çabası...Allah mustehakınızı versin

    Cevapla
  •  
    09 Haziran 2018 Cumartesi 00:09

    Uydurma haber sag tarafa yatmak sünnettir sünnet olan hersey insanlığa faydadır sakın inanmayın

    Cevapla
  •  
    09 Haziran 2018 Cumartesi 00:02

    Sağ tarafa yatmak sünnet.

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 22:58

    Sünnet sağa yatmaktır

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 20:04

    Sağ taraf.Sav.sünneti 100 de bin bilimseldir...

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 15:56

    Kimse sola yatmasın sakın kalp krizi geçirirsiniz nefes sıkıntısı yaşarsınız

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 13:57

    Sol tarafa sakin yatmayin. Sol burun deliğini kapatir kalbin zkrlanmasina yol açar ömrü kisaltir. Sağ tarafa yattiginiz zaman bu olmayacak rahat bkr solunum ve uyku ile vucut dinlenir ömür uzar. Bu tipta kanitlanmkstir. Peygamberimizin sunneti bu sekildesir

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 12:35

    Sağ tarafa yatmak faydalidir, cenin pozisyonunda ve eller bas hizasinda, sol tarafa yatildiginda vucut kalp taragina binebilir, haberin kaynagi tam olarak nedir bilmiyorum ama dogrusu benim dedigim..

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 12:10

    kesinlikle kasıtlı, bu milleti özellikle rahatsız etmeye ve hastalıklara davet edici alışkanlıklar kazandırmaya yönelik bilinçaltı yönlendirme uygulamasıdır. uzman biri olarak hiçbir şey bilmesem sevgili peygamberimiz sünnet-i seniyyesine istinaden bile olsa sağ tarafınıza yatınız derim :)

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 11:19

    Böyle saçma bir haber olamaz. Dinimiz islam sağa yatmayı sünnet yaptıysa vardır hikmeti arkadaşlar sağa yatmaya devam

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 10:54

    güzel peygamberim ne dediyse ne yaptıysa doğru olan odur müslümanların aklıyla dalga geçmeyin

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 10:36

    Bu hikayelere kanmayin efendimiz sav sağ tarafına yatardı sizde öyle yapın hükümetini ALLAH Teâlâ ya bırakın

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 09:38

    be ameliyatlı olduğum için sol tarafıma yatıyorum ama sürekli mide şikayeti ile kalkıyorum akşam birden kusmuk ağzıma geliyor ve nefessiz kalıyorum yani sizin teziniz tamamen hikayeden terane

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 06:52

    Hint gelenegiyse kesin yanlistir zaten :) sacma ve faydasiz bir haber. kalp tarafina yatmanin faydasi olurmu hic. Beyin bedava

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 06:47

    Kardeşim yatmadan önce yeme, sola yatmana gerek kalmaz. Sağa yat ki kalp baskı altinda kalmasın, peygamber efendimiz yapıyorsa bilinki bir mantıklı sebebi var.

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 05:12

    dinin kaynağı kurandır. diğer kitaplara fazla inanmayın. diyanet ayıklaya ayıklaya geliyor. 4 halife sonrası felaketi ebu cehil takımının dini ele geçirdiği dönemleri unutmayın. omu doğru bunu bimem ama bilime gözü kapalı hayır demeyin. islam sünettulahla çelişmez. (sünnetullah ise doğa kuralı dedikleri aslında allahın ayetleri dir.)

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 05:07

    Peygamber efendimiz (s.a.s)de sağ tarafına yatmıştır. Sağ tarafa yatmak kalbe faydalıdır. Bu sol taraf saçmalığında nerden çıktı.

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 04:23

    Sağ tarafa ve cenin pozisyonu kadar rahat bir yatış şekli yok 40 yıllık tecrübeyle sabittir sünnet olanda budur zaten

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 02:05

    Sağ tarafa yatmak sünnettir. Ve faydalıdır.

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 23:32

    Kafam karıştı anasını satayım hangisi doğru

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 20:57

    Bu yazı hiç olmamış sola yatmak gerek sünnetimizi yıkmayın yalanlamayın Biz müslümanız

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 20:51

    Peygamberimizin sünneti seniyyesini uygulamak neden geri kafalılık oluyor anlamadım neyin kafasını yaşıyorsunuz hangi dine mensupsunuz Bugün bilim bile kuranı Kerim’den ve hadislerden icazet alıyor çünkü Allah herşeyi en iyi bilen ve bize verendir Allah sizlere de hidayet versin

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 20:42

    sol tarafa yatınca midem ciddi anlamda yanıyor ama sağda yanma çok az oluyor 2 cisi sağ tarafta bagırsak harekteri ciddi anlamda artıyor ancak solda ses bile yok siz dalgamı geçiyorsunuz ne biçim test bu ?

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 19:39

    tek hedefiniz islam dinine zıt olan şeyi tercih etmek . ama yanıldığınız birşey var burada bilimde sağ tarafı uygun gördüğü halde siz kim oluyorda yalan haber yapıp bizleri sol tarafa yatmaya teşvik ediyorsunuz? bu nasıl bir tutum nasıl bir düşüncedir . hangi akla hizmet ediyorsunuz ? çok komiksiniz doğrusu kapayın çenenizi boş işlerle uğrasıp islamda misal teşkil edecek hal ve tavırları yalan ve değersiz haberlerinizle engellemeye çalışmayın !!!

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 18:17

    Deli saçması. Sağına yatmak daha iyidir. Sallamış kim yazdıysa

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 17:48

    sola mı ? sol da sol,öleceksiniz bu kafayla,hadi inançsızsın,hadisleri saymadın,tıbben sağa yatmak doğrudur ispatlanmıştır,şöyle tamamlayayım,yalancıyı cümle alem.....

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 17:35

    Biz sağa yatmaya devam edeceğiz inşallah

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 17:07

    hamilelikde sol tarafa yatmak vena cava ya bastı olduğu için tehlikelidir atmayın

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 17:02

    Slm

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 16:55

    arkadaşlar önce sağa yatılır.daha sonra sola da dönülebilir.peygamberimiz de aynı şeyi yaparmış.kalbiniz ve tüm organlarınız koruma altında bir şey olu diye evham yapmayın.çocukluğumda öğrendiğim güzel bir dua vardı. yattım sağıma, döndüm soluma melekler şahit olsun dinime imanıma benden selamlar olsun varacak yatanıma dinim islam, kitabım kur'an peygamberim hz. muhammed (sav) kıblem kabe-i şerif, elhamdulillah müslümanım yattım allah, kalkarım inşallah kalkarsam da la ilahe illallah muhammeden resulullah kalkmazsam da la ilahe illallah muhammeden resulullah

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 16:47

    yorum yazayım dedim benden önce gerekenler yazılmış çoktan. saçma makale

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 16:07

    Peygamber efendimiz sav. Bile sağa yatıyor sünnet ve aynı zamanda kalbin rahat çalışması için sağa yatmak gerekli boş konuşmayın

    Cevapla
  •  
    07 Haziran 2018 Perşembe 15:26

    Sağ tarafa yatmak faydalıdır

    Cevapla
  •  
    25 Ağustos 2017 Cuma 13:40

    hem dinen hemde tıbben sola yatmak iyi değildir!!! kalbin rahat çalışması için sağ'a yatmak gerekir. bu makaleyi yazan hangi dinden olursa olsun tıbbi gerekçelerden uzak olduğu bariz görünüyor.

    Cevapla
  •  
    25 Ağustos 2017 Cuma 11:13

    saçma bir tez

    Cevapla
  •  
    01 Mart 2017 Çarşamba 18:30

    insan bi tarafina yatarak uyusada gece venoz kanin dolasimi icin diger tarafina da doner, kisacasi siz hangi tarafta rahat ediyorsaniz oyle uyuyun.

    Cevapla
  •  
    09 Şubat 2017 Perşembe 10:39

    sol da kalbimiz var. ben hiç rahat uyuyamıyorum ve bu makelenin dogruluğundan şüpheliyim. vücudumuz için iyi olsa kalbin üstüne yatmak gene de rahatsız olur muyduk?? bu yazıları kim yazıyor yaaa

    Cevapla
  •  
    04 Ekim 2017 Çarşamba 10:08

    aynen bence de saçma

  •  
    09 Aralık 2016 Cuma 10:37

    bu ülke neden geri kalmış belli oluyor bilime karşı olanlarımız çokça ...

    Cevapla
  •  
    08 Haziran 2018 Cuma 09:39

    soluna yatta ozaman anlarsın saçmalığı

  •  
    09 Aralık 2016 Cuma 10:35

    yorumlara bakıyorumda bilimden ilimden uzak ışid kafalı insacıklardan oluşmuş ondan sonra araba yapamıyorsun gavurun arabasını satın alıyorsun çadırda yaşıyorsun gavurun sandalyesini satın alıyorsun masasını ve uçağını satın alıyorsan ve ve donunuza kadar bat medeniyetini satın alıyorsunuz ...

    Cevapla
  •  
    10 Şubat 2017 Cuma 00:32

    ben prof dr (psikiyatris)olarak yazdığın kelimelerden senin geri zekalı olduğunu düşünüyorum aksini ispat edemezsin çünkü ben bilim adamıyım benim bilim adamı olup olmadığımıda bilemezsin.

  •  
    07 Aralık 2016 Çarşamba 22:57

    nasıl mutlu oluyorsanız öyle yapın bizim komutanımız sağınıza yatın buyurmuştur.

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 18:09

    peygamberimiz s.a.v sağ tarafa yatın diyor bu kendini bilmez de sol tarafa yatın diyor boş boş konuşuyor bir de bişey bildiğini sanıyor bugün soluma yatmışım kalkarken vallahi sopa yemiş gibi çok yorgun ve tuhaf bi haldeydim.

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 14:51

    habertürk neyin kafasını yaşıyorsun. kim yapmış araştırmayı? kaç nsan üzerinde ve nerede yapılmış? oysaki sol tarafımızda kalp var ve solumuza yattığımızda kalbimizin üzerine baskı yapmış oluyoruz. sağlık bunun neresinde? üstelik peygamber efendimiz sağınıza yatın buyuruyor ve hatta sağ tarafına yatıp dizini karnında doğru çekip ellerine sağ yanağının altında kalacak şekilde yatarmış? bir müslüman olarak daha nasıl izah edilmeli acaba size bu durum. hen duyduğunuzu haber yapmayın.... kınıyorum sizi

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 10:28

    peygamber efendimiz yemek yedikten sonra bir süre sol tarafa yada sırtüstü yatmamızı, daha sonra ise sağ tarafa yatmamızı tavsiye ediyor...

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 09:06

    peygamber efendimiz sağ'ına dönüp yatardı arkadaslar . yeterlidir umarım . solda kalp var .

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 05:46

    bu haber tam bir saçmalık. reflü rahatsızlığı olanlar doktora gittiklerinde sağ taraflarına yatmaları öğütlenir.

    Cevapla
  •  
    18 Ekim 2016 Salı 21:50

    kapak olsun size bu yorumlar :)

    Cevapla
  •  
    18 Ekim 2016 Salı 20:44

    peygamberin sağına yattığınıda nerden çıkardınız,,yoksa yanındamı yattınız?neresine yattığıyla uğraşacağınıza ,nasıl yaşadığıla,neler yaptığıyla uğraşın

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 14:54

    nasıl yattığı da nasıl yaşadığını göstermez mi? uyumak yaşamın bir parçası değil mi? bir ikincisi de peygamberimizin her hali müslümanın nasıl yaşayacağıyla ilgili örnekler içerir buna yatması da dahildir.

  •  
    18 Ekim 2016 Salı 14:47

    yalan yanlış haber yapmayın.normal şartlarda bile sol tarafınıza yatıp uyumaya çalışın.kalbiniz sizi sıkıştırır.dipnot...:kalbi sağda olanlar için sol tarafına yatmak mantıklı olabilir.

    Cevapla
  •  
    08 Ağustos 2016 Pazartesi 10:12

    ben de sağ tarafa yatmanın daha sağlıklı olduğunu duydum

    Cevapla
  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 23:21

    Sen onları uyanık sanırsın, hâlbuki onlar uykudadırlar. Biz onları sağ ve sol yana çeviriyorduk. (Kehf Suresi: 18)

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 08:30

    sonuna kadar katılıyorum şimdi sol taraf derler aa aslında sağ taraf daha iyiymiş diye kendi söylediklerinide çürütürler peygamber efendimiz sağ tarafına yatıyorsa bir bildiği vardır allah en sevdiği kulunu herzaman korumuş ve gözetmiştir bence sizde ger bilim adamının saçmalıklarına inanmayın.

  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 20:19

    hadi lan ordan peygamber efendimizden s.a.s)daha iyi mi bileceniz..sağ tarafa yatılır...

    Cevapla
  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 16:45

    sag tarafa yattiginiz zaman gordugunuz ruyalar bile hayirlidir.sol tarafa yatan insanlara seytan bile musallat oluyor.

    Cevapla
  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 11:38

    sol tarafa yatmak yanlis, kalp uzerine baski olusturur.

    Cevapla
  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 10:32

    sol tarafa yatmak kalbi sıkıştıracagı,kalbin üzerinde basınc oluşturacagı için tehlikelidir ve yanlıştır. dogru olan peygamber efendimiz(s.a.v)'in de belirttiği gibi sag tarafa , sag kol üzerine yatmaktır.

    Cevapla
  •  
    06 Ağustos 2016 Cumartesi 13:48

    sol taraf aksine tehlikelidir kalp sıkışıklığına sebep olabilir bunlar malın önde gideni

    Cevapla
  •  
    06 Ağustos 2016 Cumartesi 11:10

    sol tarafa yatmak kalbin sıkışmasına neden olur,ayrıca peygamber efendimiz sağ tarafına yatarak uykuya başlar,uyuduktan sonrada vücut kendini rahatlığına göre yönlendirirmiş,tıp mıp fasa ve fiso

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 11:53

    sitenin birinden alıp türkçeye çevirince haber olduğunu sanmışlar. kim araştırmış? hangi uzmanlar? hangi bilimsel çalışma? en eski hint bilmem nesiymiş. peh peh. modern tıp tavsiye ederim. sağa yatın siz. bırakın solu falan.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 10:44

    peygamber efendimiz de sağ tarafına yatardı sağ beyin yarım küresinin uyarılması, parasempatik sinir sistemimizin faaliyetlerini artırmasına, kalp hızının yavaşlamasına, tansiyonun düşmesine ve mide-bağırsak faaliyetlerinin yavaşlamasına neden olur. dolayısıyla kalp daha az yorulur, uykuya dalmak daha kolaylaşır. bu da dinlenmenin daha iyi olmasına olanak sağlar.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 15:41

    allah si̇zden razi olsun;hakki bi̇lerek savunduğunuz i̇çi̇n

  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 10:15

    çok dogru

  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 09:18

    bence saçma peygamber efendimizin sünneti ve tavsiyesi sağ tarafadır.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 09:15

    sağ tarafa yattığım zaman en kısa zamanda uyuyorum. en rahat yatış şekli sağ tarafım. sırt üstü ve yüz üstü kesinlikle iyi bir yatış şekli değil bana göre. bazen sol tarafıma da yattığım oluyor.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 08:37

    benim dinim böyle bi uyku şeklini asla kabul etmez,islam ne derse o konu tartışmaya açık değildir...!

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:17

    nerde yazıyo dinen sağı yatılması gerektiği. iyilik kötülük bitti sağa sola mı yatmak kaldı. ne yobazlar war ya

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 15:30

    http://www.tahkik.org/wp-content/uploads/2012/01/riyazus_salihin_arabca_turkce.pdf 814 - 815 bakabilirsin kitap ile endişen varsa kitapıda araştırabilirsin.

  •  
    06 Ağustos 2016 Cumartesi 10:19

    bir tane hadis okumadan ne kolay karar veriyorsun ve ne kadar da cahilsin. yazık sana

  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 18:35

    kalp-damar, burunda ileri derece devüasyon yoksa uyuyabilir. nasıl alıştıgıyla ilgilidir insanın. mantık olarak kalbi sıkıstırabileceği düşünülebilir. ama bilimsel olarak araştırıldıysa adamların aldıundefined sonuç biraz daha dogrudur gibime geliyor. anatomiyi uzmanlatrdn daha bilyor değiliz. hele dinle hiç ilgisi yok bunun.

    Cevapla
  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 14:32

    herhangi bir rahatsızlığın yok ise sırt üstü ve yüz üstü yatmak uygun değildir. sağına doğru yatıp gerektiğinde soluna da dönüp yatabilirsin. 1.peygamber efendimiz, yüzükoyun yatan birine, (kalk, bu yatış, cehennem ehlinin yatışıdır) buyurdu. 2.sırtüstü yatmak bizim dinimizde mekruhtur.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:13

    kaynak war mı

  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 10:42

    ne diyosun birader

  •  
    08 Ağustos 2016 Pazartesi 06:12

    sırtüstü yatmak mekruh değildir çünkü bir hadisi şeriftesağ yan üzerine yatmak mü`minler yatışı, sol yani üzerine yatmak krallar yatışı, gökyüzüne dönerek (sırtüstü) yatmak nebîler yatışı, yüzüstü yatmak da kâfirler yatışıdır" denmiştir. ( hindiyye v/376) buyurulur.ayrıca peygamber efendimiz salallahu aleyhi vesellem ilk olarak sağ yanına yatar daha sonra yatış halini değiştirirdi.

  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 13:22

    eş ler den mutlaka biri sağa biri sola yatar eşleri birbirinden mi ayırmaya çalışıyorlar. ya da bekarlar için mi bu haberi yapıyorlş

    Cevapla
  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 13:14

    tamamen saçma..! sol değil sağ tarafımıza yatmak hem sağlık açısından hemde dinen çok makbuldür.midedeki yemek bağırsaklara itilir ve reflü tehlikesi kalkar.mide basıncı kalbe binmez..!

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:14

    dinen makbul olduğunu nerden çıkardın işkembeden mi

  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 10:21

    sol tarafda yatılmaz rahatsız olur insan kalbe baskı yapar. manyakmısınız ya.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:14

    sanne

  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 01:26

    sadece şunu yazıyorum , bir iki gece uykuya dalmadan evvel sol yanınıza yatmayı deneyin , özellikle kalp sağlığı ve yeterliliği iyi durumda olmayan arkadaşlar sadece dakikalar içerisinde ufak ufak sıkışmalar ve hafif batmalar yaşamaya başlayacak.kalp sağlığınıza da bağlı olarak dakikalar içinde bile bu pozisyonda , kalbi baskılayarak ve sıkıştırarak yatmak etkisini ufak ufak gösterebiliyorken sizce saatlerce bu şekilde hareketsiz kalmak ne kadar akıllıca ve sağlıklı olabilir ? son zamanlarda sıkça okur olduğum ve çoğu akla-mantığa sığmayan anti-sünnet hareketlerinden birisi gibi geldi bana...

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:15

    anti sünnet ne yaw weled misin

  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 16:10

    benim için peygamber efendimiz tek önderdir. o sağ tarafa yatıyorsa bende sağıma yatarım. sağlıklı olsun olmasın çokta tın. ben ahiretteki önderimi bilirim.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:15

    kaynak ne kaynak

  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 13:27

    nasıl rahat ediyorsanız öyle yatabilirsiniz

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 13:06

    kalbin ne tarafta olduğunu biliyormusun bunu kalbi sağda olanlar varsa uygulayabilir sen nasıl bir insansın böyle bilim adamlarına.....

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 13:00

    kalp solda bunu kalbi sağda olanlar mı yapacak yeni icat çıkarma

    Cevapla
  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 22:25

    aynen

  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 10:49

    bir defa boş mide ile yatmak gerek ve bu yazının hiçbir bilimselliği yok. ayrıca sağ tarafa yatmak sünnettir. sünnet olduğu için de illa ki insana faydası vardır.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:15

    kaynak nerde war sünnet olduğuna

  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 10:46

    hz. peygamberin sağ tarafa yattığını biliyoruz. fakat bir de araştırma yaptım. sol tarafa yatınca bütün iç organlar kalbin üstüne yığılıp baskı yapıyor ve kalp olduğundan daha çok yoruluyor. sol tarafa yatın diyenler bunu bilmiyor olabilirmi. hz. peygamberin yemek yeme ve yatma üzerine olan bütün hayatı insanlar en büyük örnektir ve tıbben en doğru olanıdır. sol tarafa yattığı için büyük rahatsızlık geçiren ve hastalığının bu yüzden olduğunu köşesinde yazan minyeli abdullah kitabının yazarının hatıralarını okuyunuz. selamlarımla.

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 10:29

    bu arkadaşlar kalbin sol tarafta olduğunu bilmiyorlar sanırım ! sola yattığınızda kalbin üzerine yatacak ve dolayısıyla kalp alt kısımda kalacağından dolayı, yukarıya kan pompalamakta giderek zorlanacak ve dolayısıyla sonunda işlevini yitirecektir. eğer ki şanslıysanız rabbim size o anda kabus gösteripte uyandırmaz ise, sabaha ölü çıkacağınızdan emin olabilirsiniz !

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 09:47

    saçma bir haber,yalan dolan, sağ tarafa yatmak tüm araştırmalara göre çok daha sağlıklıdır.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 22:48

    bilerek böyle haber yapıp sünnetleri yerine getirmememizi istiyorlar yalan haber bu

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 19:05

    insanları yanlış yönlendirmeyin lütfen. sizler gibi medya kuruluşları bu hataları yapmamalı, şayet kasıt yoksa. sağ tarafa yatmak; kalbin daha az enerji ve dirençle kan pompalamasını sağlar. ayrıca midenin yemek borusu ile buluştuğu noktanın da geriye herhangi bir sıvı kaçırmayacak şekilde kapanmasını, bu sebeple de reflü vb. sorunlarında önlenmesine yardımcı olur. insanları salak yerine koymayın. siz mahçup olursunuz.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 16:47

    peygamberimiz sagınıza yatın demis, ölsem sola yatmam

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 21:29

    hıc sasırmadıkkk

  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 16:00

    Peygamber Efendimiz (asm) yüzü kıbleye gelecek şekilde sağ kolunun üzerine yatardı

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 15:57

    kalbe baskı yapılmaması, kalp damarlarının kan akışında problem olmaması için sağ tarafa yatmanın olumlu olacağını öğrenmiştim

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 13:47

    bence saçma çünkü sağ tarafamıza dogru yatmak daha sağlıklıdır. bunu araştıranlar islam karşıtı uzmanlardır.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 13:42

    insan sol tarafına yattığı zaman kalp aşağıda kalır ve diğer organların baskısıyla sıkışır veya rahat hareket edemez. aslolan sağ tarafa yatmaktır çünkü o zaman kalp kolay hareket eder ve vücuda gerekli kan pompalama işini rahat yapar, dolayısıyla vücut dinlenir.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 13:02

    tamamen yanlış. sağ tarafımıza uyumamız kalbimizin daha rahat çalışmasını sağlıyor.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 12:55

    amacınız ne? sağ tarafa doğru yaslanıp yatmanın faydası bilimsel onlarca çalışmayla kanıtlanmıştır. rastgele bir internet sitesinden link vereceğinize açın iki bilimsel makale okuyun.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 12:46

    en eski oryantal tıp geleneği ayurvedic ve hint alternatif tıbba güveniyorsunzuda neden kendi islam dini peygamberinin tavsiyesine güvenmiyorsunuz bırakın bunları da bana bilimsel açıklamada bulunun şu ünevirsitenin şu hocası yaptığı araştırmada sol tarafa uyumanın sağlıklı olduğunu yazın böyle eski oryantal tıp geleneği ayurvedic ve hint alternatif tıbbına güvenmeyin efendimiz ne buyurmuş sağ tarafa yaptmak sünnettir. siz bu söz çürütmeye çalışanlara alet oluyorsunuz olmayın

    Cevapla

  • Prof. Dr. Bahçeci: Tüp bebek tedavisi kaç kez denenmelidir?
    Prof. Dr. Bahçeci: Tüp bebek tedavisi kaç...

    Süresi : 05:14 İzlenme : 481

  • Umur Bugay ve Zeynep Bugay'la Bizimkiler ve Sevgili Nasıl Bulunur?
    Umur Bugay ve Zeynep Bugay'la Bizimkiler ve...

    Süresi : İzlenme : 354

  • Süt kanalı iltihabı mastit hakkında her şey
    Süt kanalı iltihabı mastit hakkında her şey

    Süresi : 03:21 İzlenme : 8866

  • Son kullanma tarihleri ne zaman bitiyor?
    Son kullanma tarihleri ne zaman bitiyor?

    Süresi : 01:00 İzlenme : 3511

  • Nazlı Çevik Azazi'den kısa bir masal...
    Nazlı Çevik Azazi'den kısa bir masal...

    Süresi : İzlenme : 2166

hthayat.haberturk.com internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, video ve fotoğrafların her türlü hakkı Haberturk Gazetecilik A.Ş.’ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez. Copyright © 2018 - Üretim ve Tasarım Bilgi Grubu
Yukarı Git
HTHayat Mobil Sürümüne Dön