Adet sancısı nedir?

Adet döneminde bazen kanamadan önce başlayan, kanamanın yoğun olduğu günlerde daha yoğun hissedilen, karında ve rahim bölgesinde kramplar şeklinde ortaya çıkan sancıya 'adet sancısı' adı verilir. Tıbbi adı “dismenore”dir


Adet sancısı sırasında hissedilen kramplara; mide bulantısı, ishal, baş dönmesi, tansiyon düşüklüğü, çarpıntı, bel ve sırt ağrısı, yorgunluk, grip vb. hisler eşlik edebilir. Özellikle migreni olan hastalarda baş ağrılarında artış olabilir. Yine bu dönemde; iş ve sosyal hayatı olumsuz etkileyebilecek sinirlilik, uykusuzluk ve konsantrasyon kaybı meydana gelebilir.


Yapılan araştırmalarda kadınların yaklaşık %50-60’ı adet döneminde az ya da çok ağrı duyduğunu ve bunların yaklaşık %25’i bu dönemde yaşam kalitelerinin olumsuz etkilendiğini, öğrenciler ise okul başarılarının düştüğünü ifade etmektedir. Özellikle okul çağında genç kızlarda adet sancısı daha yaygın olarak görülür.



Adet sancısı neden olur?

Adet döneminde, rahim içerisindeki kanamanın kontrollü bir şekilde atılması için rahim kasılır. Rahimde üretilen ve “prostoglandin” adı verilen kimyasallar bu kasılmalara yol açar. Rahim kasılmasına bağlı olarak rahme giden kan akımı ve dolayısıyla oksijen azalır, böylece ağrı hissedilir. Bu rahim kasılmaları, adet gören her kadında olur ancak bazı kadınlar bu kasılmaları ağrı şeklinde hissederler. Bu farklılık kişinin ağrı algısı, sosyal düzeyi ve eğitiminin yanı sıra psikolojik ya da genetik faktörlerle de ilişkilidir.


Geçmeyen adet sancısı durumunda ne yapılmalı?

Adetlerin oluşmasıysa birlikte ağrılar herhangi bir organik nedene bağlı olmadan yaşanabilmektedir. Doğal bir süreç olarak kabul edilen ve “Primer Dismonere” denilen bu ağrılar 20-25 yaşlarına kadar azalarak devam edebilmektedir. 20-30 yaşlarında ortaya çıkan ve artarak devam eden “Sekonder Dismonere” denilen ağrılara ise;

  • Miyom,
  • Endometriosiz yani rahim içini döşeyen ve her ay adetle birlikte dökülen tabakanın karın içinde başka yerlere yerleşmesi,
  • Yumurtalık kisti,
  • Polip,
  • Genital enfeksiyonlar,
  • Servikal darlık,
  • Rahim içi yapışıklık,
  • Bası yapan tümörler nedeniyle oluşabilmektedir.

Ağrının gerçek nedenini ortaya koymak için jinekolojik muayenenin yanı sıra ultrasonografi, smear testi gibi tetkiklerle ağrının özellikleri incelenmelidir. Ağrının nedeninin belirlenemediği durumlarda laparoskopik yöntemlerle karın içinde ağrıya neden olabilecek rahatsızlıkların varlığı sorgulanmalıdır.


Eğer herhangi bir fiziksel neden olmamasına rağmen şiddetli adet sancıları devam ediyorsa, psikolojik danışmanlık almak faydalı olur. Birçok araştırma psikolojik nedenlerin de adet sancısı üzerinde oldukça fazla etkili olduğunu gösteriyor. Ruhsal ve cinsel sorunlar, eğitim yetersizliği, sosyo-ekonomik durumu iyi olmayan kadınlarda ağrılı adet daha sık görülmektedir. Ailesinde adet ağrısı öyküsü olanlarda genetik faktörler dışında; koşullandırma yönü ile adet ağrılarının daha yaygın olduğunu gösteren çalışmalar bulunmaktadır. Bu da adet ağrılarının psikolojik kökeni hakkında bilgi vermektedir.

Adet sancıları doğum yaptıktan sonra geçer mi?

Bir kısım kadında gebelikte ve emzirme sırasında değişen hormon profili nedeniyle, adet sancıları gebelikten hemen sonraki dönemde azalma gösterebilir. Gebelik ve çocuk sayısı arttıkça, adet sancılarının azalma olasılığı artar. Ancak, endometriozise (çikolata kisti) bağlı adet ağrıları olan hanımlarda, bir süre sonra adet ağrıları yine eski düzeyine çıkabilir. Bu durumda, endometriozis hastalığının tanısı için laparoskopik muayeneye ihtiyaç duyulabilir.



Evlenince adet sancısı azalır mı?

İlerleyen yaşla birlikte sancı şiddeti ve sıklığı azalmaktadır fakat evlenince adet sancısının azalacağı yanlış bir bilgidir.


Adet sancısına iyi gelen şeyler

Ağrının sebebi genellikle rahim bölgesine yeterince oksijen gitmemesi olduğundan, bölgedeki kan dolaşımını hızlandıracak her şey adet sancısına iyi gelecektir.


Sıcak uygulama: Alt karına koyulan sıcak su torbaları ve sıcak kompres uygulama, rahmin kan dolaşımının hızlanmasına yol açarak ağrıyı azaltmaktadır. Ilık duş almak, ayaklarını sıcak su içinde bekletmek de faydalı olacaktır. Yaklaşık 40 derece ısı önerilir ve ihtiyaç duyulan sıklıkta uygulanabilir.


Gevşeme egzersizleri: Sıcak bir yatakta uzanıp derin nefesler alarak tüm vücudunuzu gevşetmeye çalışın. Ayak uçlarından başlayarak sırayla bacaklarınızı, kalçanızı, karnınızı, göğsünüzü, kollarınızı, boynunuzu ve başınızı gevşetin. Bu sırada nefesinize odaklanın, yavaş ve derin nefesler alın. Rahimdeki kramplar nedeniyle tüm vücudunuzda oluşan gerginlikten kurtulduğunuzda sancınızı önemli ölçüde azaltabilirsiniz. Mümkünse bu şekilde dinlenmeye, hatta biraz uyumaya çalışın.



Beslenme önerileri: Henüz yeterli veri ve bilimsel çalışma olmamakla birlikte bazı vitamin ve bitkisel tedavilerin yararı olduğu iddia edilmiştir. B ve E vitaminleri ile magnezyum içeren ilaçlar önerilebilir. Bitkisel çayların kaslar üzerindeki gevşetici etkisi rahatlatıcı olabilir, bu nedenle alınmasında sakınca yoktur. Papatya çayı ve rezene çayının yararlı olduğunu gösteren sınırlı çalışmalar vardır. Kahve, çikolata, kola, çay gibi kafein içeren gıdaları azaltmak yararlı olur. Aynı şekilde, sigara da vücudunuza giren oksijen miktarını azalttığından, sigara içmeyen kadınlarda daha az adet sancısı görüldüğü biliniyor.


Düzenli egzersizler: Spor ve egzersiz düzenli yapılmalıdır. Yürüyüş, bisiklet, yüzme gibi hafif spor ve egzersizler endorfin salgılamasını artırarak adet ağrısını azaltabilir. Sporcularda adet ağrılarına daha az rastlanır.


Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!
  • Misafir 6 aydır regl sancılarım çok aşırı bir şekilde artmaya devam ediyor üstüne mide bulantım oluyor ve ne yapsam geçmiyor
    CEVAPLA
  • Misafir Yani 11/12 yaşa kadar kız olmak harika birşey ama sonra adet oldun kılların alınmaya başlandı işte o zaman işler değişiyor. Erkeklere bak hiç dertleri yok. Ah bu bizim kızların kaderi????
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 11 yaşımdayım birkaç gün önce bu durumla karşılaştım karın ağrılarım normal mi?
    CEVAPLA
  • Misafir 13 yaşındayım ne baygınlık geçirecek kadar ağrılarım çok oluyo. Ne yaptıysam geçmiyo
    CEVAPLA
  • Misafir Benim karnım ağırladı ilk olduğumda,normal mi?
    CEVAPLA
  • Misafir AYaklarınızı sıcak tutun derin nefes alın hafifler
    CEVAPLA
  • Misafir Evet doğru diyorsun
    CEVAPLA
  • Misafir Âdet nasıl geçer ağrı
    CEVAPLA
  • Misafir Çok doğru
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 13 yaşındayım ve ağrım çok vardı ama sıcak su torbasını alt karnıma koyunca yavaş yavaş geçiyor. Eğer gecmezse maydanoz yiyorum ve tekrar sıcak su torbasını karnıma koyuyorum bu sefer tam geçiyor
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 15 yaşındayım ama sürekli olarak karnım bacaklarım çok ağrıyor artık dayanamiyorum
    CEVAPLA
  • Misafir 17 yazindayim ve 3 senedir adet oluyorum ama hicbir sekilde adet sancisi gormuyodum bu sene gormeye basladim ve bu 5-6 aydir goruyorum adet sancisini nedeni ne olabilir?
    CEVAPLA
  • Misafir canım ben de senın gibiydim hiç sancım olmazdı zamanla sancım olmaya başladı. yıllardır böyleyim ama korkulucak bişey yok normal yani.
    CEVAPLA
  • Misafir Çokarimvarkarnimçokariyorneyamlazim
    CEVAPLA
  • Misafir Biraz daha bilgi
    CEVAPLA
  • Misafir ...
    CEVAPLA
  • Misafir oooooooff bu adet sancısından bıktım usandımmmmmmmmmmmm sıcak buz torbaları hiçbi halta yaramıyor. daha 9 yaşındayım ilk adetimi haftaya görücekmişim halamlar gelicekmimiymiş ne olcak bıktım. . 3 aydır ağrıyor çıldırmak üzereyim
    CEVAPLA
  • Misafir bence tam yaşı
    CEVAPLA
  • Misafir oha ben 12 yaşinda oldum erken deği̇l mi̇
    CEVAPLA
  • Misafir ben 12 yaşında oldum ama çok ağrıyo
    CEVAPLA
  • Misafir Çok üzüldüm inşallah bir an önce geçer
    CEVAPLA
  • Misafir maydanozu suyla kaynatıp sıcak sıcak için agrıyı kesiyor ve sökturuyor
    CEVAPLA
  • Misafir adet
    CEVAPLA
  • Misafir ben 13 yaşındayım adet 15 günde bir görüyorum bazen de 18 sebebi nedir
    CEVAPLA
  • Misafir 20 yaşına kadar düzensizligi normal aslında ama ynede bi hastaneye gidebilrsin
    CEVAPLA
  • Misafir Sogan kabugu kaynatip icin . ya da melisa otunun cayini yapin . hemen kesiyor agriyi
    CEVAPLA
  • Misafir wallahamı
    CEVAPLA
  • Misafir Dayanamiyorum su agriya acayip kotiii????
    CEVAPLA
  • Misafir Parol ne yapıyorki
    CEVAPLA
  • Misafir keser kanamayı
    CEVAPLA
  • Misafir Parol ağrıyı kesiyor içerisinde parasetamol var kanamayı kesen ilaçlar içerisinde ibuprofen olan ilaçlar Bu yüzden Parol kanamayı kesmez ama bana sorarsan ağrıyı da fazla kesmiyor
    CEVAPLA
  • Misafir Aman sakın ha kanamayı da kesiyor sağlıklı değil
    CEVAPLA
  • Misafir kızlar kiraz çöplerini yedikten sonra atmayın regl (adet) olduğunuz zaman bu kiraz çöplerini kaynatıp içmenizi öneririm . gerçekten faydasını görüyorum .
    CEVAPLA
  • Misafir evet bir kere bende yaptım gerçekten faydası oluyor
    CEVAPLA
  • Misafir Benimdecok sancim oluyoooo. Yaaaa
    CEVAPLA
  • Misafir 14 yaşındayım yaşım küçük olduğu için ağrım çook ve iyi dayanıyomuşum bazı yorumlarda iğne sonuci geçtiği söylenmiş kuzenimde aynı oda 17 yaşına kadar yemiş iğneyi ama bn hiç vurdurmadım sadece kanım pıhtılaşmıştı bir keresinde o sıra rahimim çok sık ağrıyodu sadeece o gün ağrı kesici hap içmiştim
    CEVAPLA
  • Misafir offf ya kız dogdugum güne lanet olsun sancım cok var ve ben iş yerideyim nefret ediyorum bu aylardan
    CEVAPLA
  • Misafir Lanet etme
    CEVAPLA
  • Misafir 12 yaşındaydım çok sancım var hiç geçmiyor
    CEVAPLA
  • Misafir 25 yaşındayım bu zamana kadar her adet olduğumda hastanelik oluyordum . çkün iğne dışında hiç birşey kesmiyordu ağrımı. sürekli doğum kontrol hapı kullanıyorum bu akıntıyı azalttığı gibi ağrısız atlatıyorum o dönemi. birde civan perçemi otu ve biberiye otu karıştırmayın ama ayrı ayrı kaynatıp günde maksimum 2 bardak olacak şekilde içebilirsiniz. ben faydasını gördüm.
    CEVAPLA
  • Misafir Sıcak bitki çayı ve sıcak su torbası
    CEVAPLA
  • Misafir katıloyorum
    CEVAPLA
  • Misafir Parol içmeyin kanı durduruyor ve daha çok ağrıyı artırıyor
    CEVAPLA
  • Misafir merhaba ben 13 yaşındayım geçen ay ilk adetimi gördüm ve çok fazla bir şekilde ağrım oluyor sanki bıçak saplıyorlar gbi nasıl geçer
    CEVAPLA
  • Misafir sancıdan öteki tarafa gitçem naparsam yapıyım geçmiyyyoooo çıldırcam
    CEVAPLA
  • Misafir 14 yaşındayım ve her adet olduğumda ağrıdan hastanelik oluyorum ve adetim böyle olunca çok az geliyor
    CEVAPLA
  • Misafir bunun bir tedavisi yok mu ya ölüyorum :(
    CEVAPLA
  • Misafir yerimde duramıyorum ağrıdan :(
    CEVAPLA
  • Misafir ben resmen ağlıyorum ????????
    CEVAPLA
  • Misafir 21 yaşındayım sancım çok oluyo ne yapmam lazım yardım edin
    CEVAPLA
  • Misafir rezene çayı ve papatya çayıı
    CEVAPLA
  • Misafir Oooofff
    CEVAPLA
  • Misafir ???? hayattan soğudum ağrı dan ne olurdu çözüm bbulunsa
    CEVAPLA
  • Misafir 36 yaşımdayım bu yaşıma kadar adet sancısı hiç cekmedim şuan çok sancılı adet dönemim geciyor sorun ne olabilir
    CEVAPLA
  • Misafir Doğumda sezeryanla doğum yaptım ve tüpleri bağlattım yaklaşık 11sene oldu ama bu zaman içinde adet günlerimde yataktan kalkamıyorum sancılarım çok denemediğim birşey kalmadı ve korkuyorum annemde rahim kanseri vardı ben bu yüzden çok gerginin ne yapmam gerkir şu an çok rahatsızım
    CEVAPLA
  • Misafir i̇çinizde herhangi bir şüphe duyuyorsanız bi hastaneye gitmenizi öneririm.
    CEVAPLA
  • Misafir 25 yaşındayım ve hala ağrım var hiç birzaman geçmedi. sıcak su bitki çayı vs hepsını denedım hıc bırı fayda etmedı. sureklı agrı kesıcı ıcıyorum oda kesıyor 2 gun de bıtıyor adetım. o yuzden bıktım artık adet sancısından. işe bile gidemiyorum geçmiyor ağrılarım sürekli ilaç içiyorum
    CEVAPLA
  • Misafir doktora bi görüne bilirsin ve içtiğin ağrı kesici parol felan sa fayda atmez
    CEVAPLA
  • Misafir Çok şiddetli adet sancısının bir nedeni de endometriyozis olabilir.(Genelde kist yapması ile bilinir. Ama yapmayabilir de ve ultrasonda herşey normal gözükebilir.) Lütfen doktora gitmeyi ihmal etmeyin. Bu hastalık varsa da doğum kontrol hapları vs ile baskilayabiliyorlar.
    CEVAPLA
  • Misafir Kanamam cok oluyor tabi agrida 10 gun suruyor
    CEVAPLA
  • Misafir bende daha 15 yaşındayım adet günüm neredeyse 5 6 gün sürüyor uzun sürüyor ve aşırı ağrılı geçiyor her ayda okula 3 gün kesin gitmem ben o derece ... doktora gittik aşırı ağrı sebebi kisden olabilir dedi bakıldı ama kis vs hiçbirşey çıkmadı ama neden bu kadar ağrım var onuda çözemedik
    CEVAPLA
  • Misafir Bnim cok agrim var 2 cocuk annesiyil sanci ayni ne ypmaliyim
    CEVAPLA
  • Misafir Adet sancisi ne iyi gelir çok sancisi olanlar için
    CEVAPLA
  • Misafir valla ben arka arkaya sürekli̇ ağri kesi̇ci̇ i̇çi̇yorum . hayat kali̇tem düşüyor çalişamiyorum çok fazla ağri kesi̇ci̇ i̇çi̇yorum en azindan geçi̇yor
    CEVAPLA
  • Misafir merhaba ben 27 yaşındayım midem çok kötü ağrıyor ne iyi gelir ve ne yapmalıyım
    CEVAPLA
  • Misafir mide yeri değil burası yavşağın oğlu
    CEVAPLA
  • Misafir hocam marhaba ben 17 yaşındayım hasta olmadan 1 hafta önce benim vajinamda kaşıntı oldu . ve bende kaşıdım ve kan geldi bunun nedeni nedir ? bana acil olarak cevap verirmisiniz lütfen .
    CEVAPLA
  • Misafir sen fazla kaşıyarak bastırmışsındır hem nasıl bişey ya o öyle
    CEVAPLA
  • Misafir kılcal damarlar patlamış olabilir. önemli bir şey değil
    CEVAPLA
  • Misafir yavaş niye kaşımadın
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 27 yaşındayım kendimi bildim bileli hep sancılı adet görüyorum ama şimdi dört gün önce adet oldum ve sancim olmadı ve siyah ve kırmızı kan geliyor bu normal bir şey mi acaba
    CEVAPLA
  • Misafir 14 yaşındayımm 1 sene öncee adet oldum aydan ayaa bazen gecikiyo falan karnım aşırı ağrıyoo okulda flan olsun çok sinirli oluyorum su torbası flaan kullanıyorum bazen uykularımdan oluyorum gece 3 dee adet ağrısı öldürüyo beni saat 5 6 ya kadar uyuyamıyorum napmam gerekiyo adet ağrısını azaltmaj içi
    CEVAPLA
  • Misafir sakin bir halde nefes egrersizi yapın sizin acınıdan daha iyi olur ben kadın dogum doktoruyum ilaç kulanmayın özellikle dogum kontrol haplari
    CEVAPLA
  • Misafir 22 yaşındayım ve sancilarim çok oluyo yerinde duramiyorum ne yapmalyim
    CEVAPLA
  • Misafir ben de öyleyim bügün geçmek bilemedim sabahtan beri
    CEVAPLA
  • Misafir 15 yasındayım 2.senem adet olmamda ve basından beri nefesimi kesen bi agrı var asırı agrıyor ilaç kullanıyorum sıcak su torbası uyguluyorum ama bi türlü gecmiyor yattıgım yerden kalkamıyorum . Bu agrı masıl gecer bi doktora mı basvurmalıyım yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler
    CEVAPLA
  • Misafir 14 yaşındayım 2 sene önce adet oldum 40_45 güne bir adet oluyorum benim bildiğim kadar bir sağlık problemin yok her adet olduğunda müthiş bir biçimde bazen 5 dk te bir bazense 30 dk ye bir sancı giriyor ve bazen beni yer serecek kadar ağrıyor bunun yanında baş dönmesi iştah kaybıvb.hap alıyorum başk
    CEVAPLA
  • Misafir Hocam 17 yaşındayım normalde hiç ağrım olmaz ama bu safer çok ağrım oldu acaba neden
    CEVAPLA
  • Misafir üşütmüş olabilirsin
    CEVAPLA
  • Misafir ben 21 yaşındayım şiddetli kasık agrım var ne yapabilirim soylenen ilaçları kullanıyorum fayda yok iğne yaptıyorum o rahatlatıyor sadece
    CEVAPLA
  • Misafir dolerex i̇ç o çok i̇yi̇ geili̇yor
    CEVAPLA
  • Misafir hocam ben 14 yaşındayım adet olunca çok agrım oluyor ne yapmam lazım
    CEVAPLA
  • Misafir aynen benimki de öylee
    CEVAPLA
  • Misafir adet hastalığı için bir hap var mıdır
    CEVAPLA
  • Misafir parol iyi geliyor ayriyetten dolorex ilacı çok iyi geliyor buscopan da kullanabilirsin
    CEVAPLA
  • Misafir parol keser ama dolerex bayaa iyi geliyr kesmiyor
    CEVAPLA
  • Misafir Eger mesjimi sonra gorursen sana sunlari tavsiye edebilirim oncelikle agdet doneminde ve diger gunlerde agir seyler kaldirma ve soguk seylerle temasin olmasin yada soguk su icme onun disinda sen biraz erken yast oldugun icin iltihapli oluyor yani korkma gecer
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 11 yaşındayım ve adetim intaplı ne yapabilirim acaba
    CEVAPLA
  • Misafir sen onbir yaşındamı oldun
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 11 yaşındayım ve adetim intaplı ne yapabilirim acaba
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 13 yaşındayım hiç bu kadar şiddetli ağrı görmedim acayip ağrıyor ben ilk olduğumda 1 ayda 3 kere oldum karnım çok ağrıyor ve geçiriyorum
    CEVAPLA
  • Misafir bol bol su içmelisin
    CEVAPLA
  • Misafir Benim de sandım çok oluyordu doktora giyim tahril sonuçlarına göre hormon bozukluğundan meydana gelen sancılarmış
    CEVAPLA
  • Misafir düzensiz adet oluyorum daha önce 2 kez oldu 1 hafta sürdü ne zaman olacağını nerden anlayabilirim
    CEVAPLA
  • Misafir yanlış anlamayın ama bilgi vermek için söylüyorum ben hasta olacağımı göğüsleri büyüdüğünde anlıyorum büyüdüğüde derken dahada büyük gözüküyo sonrada zaten regl oluyorm
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 11 yaşındayım karnım cokadar ağrıyor adet 5 kere adet oldum
    CEVAPLA
  • Misafir merhaba arkadaslar 14 yasindayim ve benimde cok agrim oluya hatta bazen agri kesici bile agrimi kesmiyo lutfen bi sey oneriniz tesekkurler
    CEVAPLA
  • Misafir ağrı kesici ağrını arttırır vajina bölgene sıcak su torbası koymalısın yada ayaklarını sıcak suya sok
    CEVAPLA
  • Misafir Adet sancısı nasıl ve vücudunun neresinde oluyor?
    CEVAPLA
  • Misafir mahrem bölgenin biraz üstünün yani kasıklarının çok şiddetli ağrıdığını düşün.
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 18 yaşındayım ve cok ağrım oluyor sizin bana öneriniz varmı
    CEVAPLA
  • Misafir tarcin cayi
    CEVAPLA
  • Misafir rezene çayı
    CEVAPLA
  • Misafir Benimde ağrım çok şiddetli oluyo ben ağrı kesici kullanıyorum iki tane içtikten sonra geçiyo sizede tavsiye ederim ağrı kesici dolareks ben sürekli kullanıyorum hatta hastanelik bile oldum zamanlar oluyo allah yardımcınız olsun
    CEVAPLA
  • Misafir 20 yasimdaym ve hayatimda daha once hic bu kadar sert bi sancim olmadi ne yaptiysam gecmiyor bi oneriniz varmi lutfen
    CEVAPLA
  • Misafir ben rezeneli şeyler yiyip rezene çayı içiyorum.
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 14 yaşındayım çok ağrım oluyo
    CEVAPLA
  • Misafir bende 14 yaşındayım ilk bugün oldum çok sancım oldu .o kadar ağridi ki̇ ağladim normalde ağlamazdim gri̇pi̇n di̇ye bi̇r i̇laç var .suda azicik yumuşatin ve i̇çi̇n 15 dk sonra sancim kalmadi .
    CEVAPLA
  • Misafir Ben 12 yasindayim agrim cok var
    CEVAPLA
  • Misafir kızlar ağrıya ayva dene yada sarımsak kaynatıp için
    CEVAPLA
  • Misafir ben 15 yaşındayım adet oldugumda karnım çok agrıyon nasıl geçer ilaç kullanıyom agrım çokk oluyo
    CEVAPLA
  • Misafir karın alt bölgesine sıcak su torbası koyun ve mümkünse ağrı boyunca sık sık duş alıp duş başlığıyla karnınız ve belinize masaj yapın.
    CEVAPLA
  • Misafir eğer çok fazla ağrıyosa kesinlikle doktora git belki rahim bölgende bazı rahatsızlığın vardır
    CEVAPLA
  • Misafir ben 13 yaşındayım ve hala adet olmadım bazı sitelerde de en fazla 16 diyor olmama yaşı doktora gitmeli miyim
    CEVAPLA
  • Misafir en fazla 16 değil erişkinlik dönemine kadar gidebilir bu adet olmama. yani doktora gitmene gerek yok.
    CEVAPLA
  • Misafir Suanda agridan oluyorum ne aliyim?
    CEVAPLA
  • Misafir Hocam ben evliyim birsenedir çocuğum yok ama adetimde aşırı derecede sancım var lütfen bir çözüm lütfen
    CEVAPLA
  • Misafir Ben bir çocuğum donumun içinde bir kanama vardı eğer varsa adete girmiş olurmuyum
    CEVAPLA
  • Misafir kaç yaşında olduğuna bağlı belki kabız nedeniyle kan gelmiştir.
    CEVAPLA
  • Misafir evet
    CEVAPLA
  • Misafir selam hocam ben 14 yaşındayım hastalık öncesi çok ağrım oluyor bunu için ne yapmam lazım.
    CEVAPLA

Sizlere daha iyi bir hizmet sunabilmek için sitemizde çerezlerden faydalanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerezleri kullanmamıza izin vermiş oluyorsunuz.

Detaylı bilgi almak için 'Çerez Politikasını' ve 'Gizlilik Politikasını' inceleyebilirsiniz.