Tecrübeliden piercing sorularına cevaplar!

HT Hayat editörlerinden Merve Kaya’nın piercing tecrübeleri…

Tecrübeliden piercing sorularına cevaplar!

Sol kulağıma 9, sağ kulağıma 5, çeneme 1 piercing yaptırdım. Son denemem göbek piercing’i. Piercing yaptırmayı düşünenlerin aklındaki soruları, kendi deneyimlerimle cevaplamadan önce şunu söylemek isterim: Bu beden sizin, keyfini çıkarın!

 

Piercing yaptırırken canınız acıyor mu?

Piercing yapılacak bölge, soğutucu veya bazı pomatlarla kısmen uyuşturuluyor. Bu yüzden acı seviyesi ve iyileşme süresi bünyeden bünyeye değişiyor. Ayrıca her piercing’in iyileşme süresi farklı.

 

Piercing’in enfeksiyon riski var mı?

Steril ortamlarda yapılan piercing enfeksiyonlara yol açmaz. Ama yanlış bölge delinirse damar ve doku zedelenmesi olabilir. Tek yapmanız gereken, piercing’inizin bakımını dört dörtlük uygulamak.

 

 

İlk delim işlemi sırasında hangi metaller tercih edilmeli?

İlk yapılan piercing cerrahi çelik, titanyum, niyobyum veya altın olmalı.

 

Piercing bakımı nasıl yapılır?

Delinen bölgeye göre her piercing’in kendine özgü ismi vardır. Ama genel olarak her piercing’in bakımı aynıdır. Günde üç defa antibakteriyel sabun ile o bölgeyi yıkayıp iyice kurulamalı, ardından piercing’i yapan kişinin size tavsiye ettiği antibiyotik içeren kremi sürmelisiniz. Çene ve ağız piercing’lerinde ekstra gargara kullanılıyor. Bakımını düzgün yaptığınız takdirde piercing’iniz ortalama 3 hafta sonra iyileşiyor.

 

Baskı ve darbelere dikkat!

 

Piercing yaptıranlar nelere dikkat etmeli?

Piercing yapılan bölgeyi baskı ve darbeden korumalı, iyileşene kadar takıyı çıkarmamalısınız. Piercing’inizin giyip çıkarırken giysilerinize takılmamasına özen göstermelisiniz.

 

 

 

Piercing nerede yaptırılmalı?

 Piercing yaptırdığım kişiler, sertifikalı ve steril ürünler kullanan, steril ortamda çalışan kişiler. Delme işlemi sırasında kullanılan iğneler tek kullanımlık olmalı ve gözünüzün önünde sterilize edilmeli.

 

Piercing yaptırdıktan hemen sonra banyo yapabilir miyim?

Piercing yaptırdıktan hemen sonra banyo yapabilirsiniz. Mikrop kapma riski yüksek olduğundan denize ve havuza ilk 1 hafta girmeseniz iyi olur. Piercing yaptırmaya karar verdiyseniz tatil planınızı buna göre ayarlayın.

 

Yazı: Merve Kaya

Facebook Yorumları
Yorumlar
20
Onay Bekleyenler
0
HTHayat Okuru ne diyor?
  •  
    10 Mart 2018 Cumartesi 14:54

    Tabancayla tragus delimi yaptırdım hafif ağrısı var sakıncası olur mu?

    Cevapla
  •  
    04 Şubat 2018 Pazar 23:01

    Smile pıercıngim var degiştirmeden önce ne yapmam gerekiyor bilen ?

    Cevapla
  •  
    25 Şubat 2018 Pazar 10:02

    ben smiley piercing kullanmaya başlayalı yaklaşık 3 ay oldu. değiştirmeden önce ağzını bir tuzlu su ile çalkala sonra iyice kurula o bölgeyi. tükürük vs. ile ıslakken takması inanılmaz derecede zorlaşıyor. daha sonra tedirgin olmanı gerektirebilecek bir şey yok. gönül rahatlığı ile değiştirebilirsin.

  •  
    10 Eylül 2017 Pazar 21:47

    surface tragus kilo alımına sebep oluyo mu

    Cevapla
  •  
    11 Mayıs 2017 Perşembe 11:00

    Yanlız bu beden bizim değildir bize emanettir.!!

    Cevapla
  •  
    01 Ağustos 2017 Salı 01:39

    ya bi bitmedinizzzzzzz

  •  
    23 Nisan 2017 Pazar 15:03

    merhabalar, 4 gün önce kulagımda kıkırdagımı deldirdim biraz oynattım keşke oynatmasaydım acısı hala geçmiyor kremde kullanıyorum ama yine banamısın demiyor daha öncede biraz daha kulamın aşşasında kıkırdak kısmına deldirmiştim o hemen iyileşmişti şimdi korkuyorum bir şey olur mu diye çok acıyor delen kişi 4 gün sonra gelmemi gümüş takılması gerektiğini söyledi degiştirsem mi yoksa hiç ellemesem mi bilemedim bir sorun oluşur mu ?

    Cevapla
  •  
    16 Ekim 2017 Pazartesi 20:23

    bende 3 gün önce deldirdim. buz koy ardından normal su ile yıka güzelcene kurula arkadaşım. kremini sür ve iyi olduğunu gör ! seveceksin :)

  •  
    12 Mart 2018 Pazartesi 16:37

    bende 4 tane kıkırdak var elleme değiştirirsen çok zor iyileşir acısı geçene kadar kalsın

  •  
    23 Nisan 2017 Pazar 11:59

    ben smiley piercing yaptırdım ama canım acıdığı için çıkardım aynı gün. şu an pişmanım ikinci defa deldirirsem çok acır mı?

    Cevapla
  •  
    12 Haziran 2017 Pazartesi 00:03

    aynı <cıyı hıssedersınız

  •  
    23 Kasım 2017 Perşembe 17:02

    hayır kardeşim acımaz bende smiley deldirdim hiç acımadı. buyuk ıhtımalle senın smıley bolgesı ıltıap kapmıstır. her markette bulabılecegım lısterın var delmeden once onun agzını calkala ve deldıkten sonrada duzenlı bır skılde. kolay gelsın :)

  •  
    29 Ocak 2017 Pazar 19:35

    yaptıları 1 gün oldu. sigara içebilir miyim

    Cevapla
  •  
    12 Haziran 2017 Pazartesi 00:03

    hıc bırsey olmaz ıcın

  •  
    08 Ocak 2017 Pazar 20:38

    Piercing i yaptırdımız gun cikarirsak ne olur ?

    Cevapla
  •  
    07 Şubat 2017 Salı 22:16

    ilk yaptırdığın gün çıkarırsan canın çok yanar bende aynı şeyi yapan abiye sormuştum 15 gün sonra çıkarmak gerekiyor

  •  
    03 Mart 2017 Cuma 11:49

    piecingi nereye yaptırdığına bağlı mesela ben dudağımı deldirdiğim ilk gün çıkardım geri takamadım hemen kapandı 2. kez deldirmek zorunda kaldım dudakta en az 4 gün çıkarmaman gerek ama genel olarakdeldirdiğin herhangi bir yerde piercingi hemen çıkarırsan kapanır.

  •  
    12 Haziran 2017 Pazartesi 00:04

    kapanır vede sısser

  •  
    18 Aralık 2016 Pazar 22:18

    Tragus bolgesinin bi zarari var mi

    Cevapla
  •  
    19 Ocak 2017 Perşembe 14:36

    benimde köprücük kemikleri, göbek, smiley ve tragus piercingim var. tragus hiçbir sorun yaratmıyor ve delimi diğerlerine nazaran kat kat kolay


  • Propolis nedir? Propolisin faydaları nelerdir?
    Propolis nedir? Propolisin faydaları...

    Süresi : 01:12 İzlenme : 427

  • Senarist, yazar Meriç Demiray'la Türk dizileri ve kitaplar hakkında konuşuyoruz
    Senarist, yazar Meriç Demiray'la Türk...

    Süresi : 30:30 İzlenme : 278

  • Evde kot eskitme nasıl yapılır?
    Evde kot eskitme nasıl yapılır?

    Süresi : 00:56 İzlenme : 5016

  • Devlet Opera Balesi Çocuk Korosu ile 23 Nisan kutlaması
    Devlet Opera Balesi Çocuk Korosu ile 23...

    Süresi : 01:20 İzlenme : 326

  • "Rüya tabircilerine karşı temkinli yaklaşmak gerekli"
    "Rüya tabircilerine karşı temkinli yaklaşmak...

    Süresi : 28:09 İzlenme : 857

hthayat.haberturk.com internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, video ve fotoğrafların her türlü hakkı Haberturk Gazetecilik A.Ş.’ye aittir. İzin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez. Copyright © 2018 - Üretim ve Tasarım Bilgi Grubu
Yukarı Git
HTHayat Mobil Sürümüne Dön