Canlandırdığı Yapımcı Hakkı ve Büyük Hilmi gibi fenomen karakterlere bir yenisini daha ekleyerek Paçacı karakteriyle karşımıza çıkan Şinasi Yurtsever’le ‘Geniş Aile 2: Her Türlü’ filmini, kariyerini, evliliğini ve Beşiktaş aşkını konuştuk.


‘Geniş Aile 2: Her Türlü’ye nasıl dahil oldunuz?

Projede insanların enerjisine bakıyorum. Düğün yeme- ğimin olduğu gün Ahmet Kayumtu aradı, projeden bahsetti ve konuşmak istedi. “Abi bugün evleniyorum” dedim ama konuştuk. Düğün yemeğinden önce film görüşmesi yaptım. Paçacı’yı anlattığında sevdim. Değişik, şiir okuyan aynı zamanda mafya babası olan, kafası gidip gelen bir karakterdi. Böyle iyi roller her zaman gelmiyor. Yakın çevremin çok sık söylediği ve benim hiç hoşlanmadığım bir şey var: Aman oğlum akarken doldur. Akarken doldurmaktansa sevdiğim rolleri oynamak istiyorum.


‘İnsanlara şiiri hatırlatacak’



Paçacı’yı ilginç kılan nedir?

Paçacı Ahmet Selçuk İlkan, Ali Şen, biraz da ben... Karışık bir dondurma oldu. Cevahir, Koyu Bilal ve ekibin belası olacağım. Uzun zamandır karanlık tipler oynamamıştım. En son Uğur Yücel’in ‘Alacakaranlık’ dizisinde psikopat bir adamı canlandırmıştım. Uğur Yücel hep “Çok psikopat bir suratın var” derdi ve hep psikopat rolleri oynatırdı. Sadece sesimle daha değişik bir şey yapmaya çalıştım.


Daha karikatür bir karakter mi?

Hangi karakteri oynarsanız oynayın bir tarafının sempatik olması lazım. Karakterin bir tarafı sempatik değilse seyirci onunla bağ kuramıyor. Şimdiye kadar oynadığım rollerin sevilmesinin sebebi buydu. Antikahraman oynasam bile seviliyor. ‘İşler Güçler’de cimri bir yapımcı, ‘Kardeş Payı’nda parayı çok seven bir adamdım, sevildi. Paçacı’da da bunu yaptım. Bu adam kumarhane sahibi, mafya babası olabilir ama seyircinin seveceği bir tarafı olması lazım. Bir insan sadece kötü olamaz. Manyak mafya babasının da yumuşak karnı vardır. Bu adam kötü ama bunun sempatik tarafı ne? Bunlar daha çok ilgimi çekiyor.


Paçacı’nın yumuşak karnı nedir?

Paçacı’yı mizahla sevdirmeye çalıştım. Çok gergin bir sahnede adamlara saçma espriler yapıp gülmelerini bekliyor. Onlar da “Yeri mi şimdi bunun?” diye birbirlerine bakıyorlar. Mizah ne kadar karanlık da olsa başka bir kapı açar. Eli kolu bağlı insanlara şiir okuyup “Bakın ne kadar yetenekli bir şairim, zekiyim” diyor. Eskiden şiir diye bir şey vardı. Şimdi şarkı sözleri var, onlar da şiir değil. Paçacı insanlara şiiri hatırlatacaktır.

‘Empati yeteneğim kuvvetli'


‘Geniş Aile 2: Her Türlü’yü insanlar neden seyretmeli?

İyi niyetli, yüksek enerjili, hiç durmayan iyi oyunculukların olduğu bir film izleyecekler.




‘Geniş Aile’ senelerdir kendi seyircisi ve dili olan bir iş. Ekibe dahil olmak sizi tedirgin etti mi?

Onların dillere pelesenk olmuş lafları var. Hepsini bilmiyordum, filmde duydum ve çok güldüm. Dil olarak bir adaptasyon sorunum oldu. Onlar karakterlerine hâkimler. Ben bir yandan karakteri çıkarmaya çalışıyordum bir yandan da onları anlamaya. Ben bu filmde iyi bir konuk oyuncuydum. Hiç sırıtmadım. n Fenomen karakterleriniz var. Nereden besleniyorsunuz? Empati yeteneğim kuvvetli. Oynadığım rollerle de empati kuruyorum. Şimdiye kadar sevmediğim hiçbir rolü oynamadım, oynamam. Ekonomik anlamda ne fırsatlar sunuldu, başroller geldi ama sevmediğim için oynamadım.


‘Komedi benim özgürlük alanım’


Yıllardır sektördeydiniz ama daha çok dram ağırlıklı işlerde gördük sizi. Komedinin sizin için sıçrama noktası olduğunu söyleyebilir miyiz?

Bu meslekte bazen canına tak ettiği anlar geliyor. Bir gün “Bütün gemileri yakacağım. Bundan sonra çok güzel oynuyor, minimal oynuyor hikâyelerine girmeden yüksek enerjiyle bütün kurşunlarımı atacağım. Düşük enerjili roller oynamayacağım” dedim. O sırada yapımcı Hakkı’yı oynadım, Selçuk Aydemir de seyirci de beğendi. O gün ipin ucunu bıraktım, bir daha da tutmaya niyetim yok. Engin Günaydın, Binnur Kaya ve Olgun Şimşek bana hep “Çok komik adamsın” diyorlardı. Zaten komik bir adamdım ama arkadaş ortamında yaptı- ğım komediyi işlerde yapmıyordum. Komedinin hareket alanı daha geniş. Komedi benim özgürlük alanım. Bu anlamdaki en büyük şansım da Selçuk Aydemir’dir.

‘40’ımdan sonra ünlü oldum’


Bundan sonra hep komedi mi oynayacaksınız?

İnsanların bir taraf seçmesi gerekiyor. Ben dram oynadım yine oynarım ama komedide çok mutluyum. Mümkün mertebe komedide devam edeceğim. Çok sıkıntı çektim ama 40 yaşımdan sonra ünlü oldum. Geç ünlü olmak güzel bir şey. Dişimle tırnağımla geldim, o yüzden de sindirdim.



Röportaj: Neziha Kartal


Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!

İnternet sitemizde kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak ve tercihlerinizi yönetmek için Çerez Politikası, daha fazla bilgi için Aydınlatma Metni sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Sitemizi kullanarak çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.