Bir ülke sinemasının kendi ayakları üzerinde durmasının en önemli koşullarından biri, taklitçiliği bir yana bırakıp ülkeye özgü tarzlar oluşturabilmektir. Polisiye gibi “kökü dışarıda” bir türü yerelleştirebilmenin en önemli yolu da edebiyattan beslenmektir. Hollywood, polisiye türünü, Amerikan edebiyatından devşirmiştir. Türk polisiyesi de ancak Türk edebiyatıyla harmanlanarak güçlenebilir. Bu açıdan bakıldığında, Emrah Serbes’in “Behzat Ç. Son Hafriyat” romanından uyarlanan “Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm” özgün bir Türk polisiyesi için kayda değer ipuçları taşıyor.




Paranoya ve hayal


Emrah Serbes’in, Cumhuriyet’in simge şehri Ankara dekoru önünde hayat verdiği Cinayet Masası polisleri, Behzat Ç. (Erdal Beşikçioğlu) Harun (Fatih Artman), Hayalet (İnanç Konukçu) ve Akbaba (Berkan Şal) inandırıcı ve yaşayan karakterler. Film, yurtdışından gelen olay yeri uzmanı (Cansu Dere) dahil diğer polis tipleriyle birlikte, günümüz Türkiye’sinin sosyolojisine ilişkin ipuçları da taşıyor. Kendine Red Kit diyen katil (Tardu Flordun), insanları canlı canlı gömmeyi sürdürdükçe öykü, 90’ların ikinci yarısındaki faili meçhul cinayetlere ve derin devletin faaliyetlerine kadar uzanıyor. Red Kit, sadece kurbanlarının değil, olayı araştıran Behzat Ç. ve arkadaşlarının da dengesini bozuyor. Böylelikle film, Behzat Ç. başta olmak tüm karakterlerin nevrozlar, korkular ve hayallerle boğuştuğu tuhaf bir noktaya sürükleniyor. Filmin bence asıl ilginç yanı, intikam arzusu, vicdan azabı ve paranoyadan kaynaklanan tüm bu psikolojik dengesizlikleri bir Türkiye kesiti haline getirebilmesi...




Başarılı bir ekip performansı


Güney Kore sinemasını hatırlatan aşırılıkları ve filmdeki kara mizahı beğendim ama polis şiddetinin bir mizah unsuru haline gelmesinden rahatsız oldum. Bence filmin başarısı, seyircinin bu dayak sahnelerinde attığı kahkahaların gölgesinde kalıyor. Kaza sahnesindeki bir kurgu sorunu dışında yönetmen Serdar Akar’ın profesyonelce kotardığı filmde, Erdal Beşikçioğlu başta olmak üzere tüm oyuncu kadrosunun başarılı bir ekip performansı sergilediğini de belirtelim.

Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!

İnternet sitemizde kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak ve tercihlerinizi yönetmek için Çerez Politikası, daha fazla bilgi için Aydınlatma Metni sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Sitemizi kullanarak çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.