Oyun Dünyası!

Benim çocukluğum sokak oyunları ile geçti.


Apartman arkalarında, tek salıncaklı, tek kaydıraklı parklar vardı.


Yakan top oynardık biz. Hava kararmaya yakın saklambaç.


Birdirbir oynardık, ip atlardık. Sonra misket oynar ‘’üterdik’’ birbirimizi…


Benim çocukluğumda bilgisayar yoktu. Gençliğime denk geldi TETRİS...


Valla büyük oyundu hani…


Ardından HUGO geldi...


Geldi de sadece televizyondan oynayanları izleyip ‘’ah keşke bizde oynasak’’ diye deli olurduk.


Yanlış anlamayın bunlar benim çocukluğumda değil, gençliğimde tanıştığım teknolojik oyunlardı.


Hatta ileri gençlik de diyebiliriz. Kendimden küçük iki kardeşim ile az kavga etmemişimdir, tetris yüzünden. Annemin sesi hala kulaklarımda ‘’ eşek kadar kız oldun, bırakda çocuklar oynasın’’ diye.


Ve sonra bilgisayar girdi dünyamıza. Bilgisayar ile birlikte MARİO girdi hayatımıza…


Velhasıl benimde bilgisayar oyunları ile tanışmam ve aynı zamanda vedalaşmam işte bu dönemlerde oldu.


Ta ki geçen hafta sonu LMFAO konseri öncesi çocuklarımın ısrarı ile Lütfi Kırdar Fuar Merkezindeki Gamex 2012 oyun fuarına kadar. Aman Allah’ım gözlerime inanamadım.


Alt tarafı 20 yıl geçmiş üzerinden derken oyun sektöründe gelinen nokta inanılır gibi değil. Gördüğüm manzara 20 yıl değil de 100 yıllık bir fark gibi.


Çocuklarımla aynı lisanı konuşmak adına, aradaki bu farkı kapatmak için ‘’az zamanda çok şey öğrenmek gerek’’ diye düşünüp, büyük bir telaş içinde standları gezmeye başladım.


Oyun diye geçiştirdiğimiz bu sektör belliki dünyada ve ülkemizde de büyük bir endüstri haline gelmiş. İnteraktif, inanılmaz renkli görüntüler karşısında şok oldum.


Bir ara yanlış yere mi geldik diye düşünmedim desem yalan olur. Zira yüksekvolüm müzik eşliğinde MANGA grup üyeleri büyük bir kalabalığın içersinde hayranlarına imza dağıtıyorlardı.


Açıkçası oyun denen şeyin çok çok ileri noktalara geldiğini idrak etmem fazla uzun sürmedi. Soluklanmak için önünde durduğum GAMETOLİA oyun standında ki gençlerle sohbet etmeye başladım.


Türkiye’de 35 milyon internet kullanıcısı olduğunu bunun 19.7 milyon kişisinin 18 yaş ve altı olduğunu ve bu kitlenin % 90 nı çok oyunculu online oyunlarda oynadığını, GAMETOLİA ( oyunun ana vatanı) oyun portalının kayıtlı oyuncu sayısının iki ay gibi kısa bir sürede 200 bine ulaştığını, işte o kısacık soluklanma süresinde öğrendim.


İnanılmaz donanımlı yaptıkları işleri son derece ciddiye alan bir topluluk vardı karşımda.


Oyunlara gelince, oyuncular birbirleri ile ve takımlar kurarak yapay zekâlı düşmanlara karşı savaşlar yaparak ilerliyorlar. Aksiyon dolu çarpıcı görsel efektleri olan bu enteresan oyunu oynamam konusundaki ısrarlara dayanamayarak (özellikle çocukların) ve bu 100 yıllık arayı kapatmak için ben deniz de bu oyunu oynadım.


Gördüm ki, bu ara, benim tahmin ettiğim kadar kolay kapanacak gibi değil. Önce bu gördüklerimi iyi bir şekilde sindirmem lazım.


Sonra mı?


Sonrası araba kullanmak gibi olsa gerek, kilometre yaptıkça deneyim ve hız kazanılacaktır eminim.


Sizin anlayacağınız ‘’çok çalışmak lazım çok.’’

Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!

İnternet sitemizde kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak ve tercihlerinizi yönetmek için Çerez Politikası, daha fazla bilgi için Aydınlatma Metni sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Sitemizi kullanarak çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.