Dünyaca ünlü tenor Jose Cura, 3. Uluslararası İstanbul Opera Festivali için Türkiye’ye geldi ve Aya İrini’de sahne aldı. Konserlerinde hem orkestrayı yöneten hem de şarkı söyleyen Cura, önce izleyiciyi büyüledi.


Türkiye hakkında nasıl bir izlenime sahipsiniz?

2 kez geldim ve her seferinde 2 gün kaldım. Gezemedim. Gördüğüm kadarıyla camiler ve saraylar çok güzel. İstanbul inanılmaz bir şehir. Opera gibi sanatlarda uyum önemlidir.


İstanbul Opera ve Balesi Orkestrası’yla çalışmak nasıldı?

Profesyonel orkestralarla problem yaşamıyorum. Orkestra şefleriyle problem yaşadığım için konserlerime kendi orkestra şefim Mario De Rose ile gidiyorum.


Opera Festivali gibi etkinliklerinasıl değerlendiriyorsunuz?

Festivaller sayesinde sanatçılar sezon kapalı olmasına rağmen çalışıyor. Ekonomiye de katkısı olduğu için şehir, festivalin etrafında hareket ediyor.


Opera temsillerinde mekân önemlidir. Aya İrini sizi cezbetti mi?

Burası gerçekten sihirli birmekân. Her şey yaşıyor gibi... Bir opera binası kadar iyi akustik bekleyemezsiniz ama daha iyisi deolamazdı. Placido Domingo’nun vârisi olarak kabul ediliyor, “Yeni bir Othello doğdu” diye adlandırılıyorsunuz. Herhangi büyük bir artistin vârisi olabileceğimi düşünmüyorum. Vârislik, o parayı ya da işi alıp kendi amaçları için kullanmaktır.


Doğduğunuz ülke Arjantin farklı bir siyasi yapıya sahip. Oradaki sanatı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Ülkemden ayrılalı 20 seneden fazla oldu. Bugünkü durum hakkında bilgim yok. Ama Arjantin’in kültürel yapısı ilginç ve derindir. İtalyan, Alman, İspanyol karışımı bir multi kültürel yapıya sahiptir.


Feryal Türkoğlu’yla çalışmak nasıl bir deneyimdi?

Feryal Türkoğlu iyi bir soprano.


Röportaj: Hatice Tunç

Facebook Yorumları

YORUMLAR

Yorum kurallarını okumak için tıklayınız!

İnternet sitemizde kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak ve tercihlerinizi yönetmek için Çerez Politikası, daha fazla bilgi için Aydınlatma Metni sayfalarını ziyaret edebilirsiniz. Sitemizi kullanarak çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz.