Neden sol tarafımızda yatmamız gerekiyor?

Uyuduğunuz pozisyonun, uyku süresi kadar önemli olduğunu biliyor muydunuz?

Uyurken sol tarafınıza yatın çünkü...

Birçok insan, iyi bir uykunun fiziksel ve zihinsel sağlık için çok önemli olduğunun farkında. Ancak fazla bilinmeyen şey, uyuduğumuz pozisyonun da en az uyku süresi kadar önemli olduğu gerçeği.

 

Uyku pozisyonu, sağlığımızı etkiler, cildimizin genç ve sağlıklı görünmesine yardımcı olur ve sindirimi iyileştirir. 8 tane uyku pozisyonu vardır ve bunların hepsi sağlığımızı etkiler.

 

Sol tarafımızın üzerinde uyumak, sağlığımızı ciddi şekilde iyileştirir ve hatta hayatımızı bile kurtarabilir.

 

Sırt üstü uyumak, nefes almada güçlüğe sebep olabilir, astım ve uyku apnesi rahatsızlıkları olan kişiler için özellikle tehlikelidir. Sağ taraf üzerinde uyumak ise sindirim problemleri yaratabilir.

 

UYKU POZİSYONUNUZ İLİŞKİNİZ HAKKINDA NELER SÖYLÜYOR? Uyku pozisyonu ilişkinizi ele ve... SAĞLIKLI BİR UYKU İÇİN YAPMANIZ GEREKENLER... Prof. Dr. Ahmet Aydın sağlıklı b...

 

Yapılan araştırmalara göre, sol tarafımızın üzerinde uyumak, mide yanması semptomlarını azaltabiliyor ve kalbe giden kan dolaşımını iyileştirdiğinden hamilelik döneminde de tavsiye ediliyor. En eski oryantal tıp geleneği Ayurvedic ve Hint alternatif tıbbı da bu pozisyonu öneriyor.

 

Vücudun sol tarafı, baskın lenfatik taraftır; sol yanınız üzerinde uyuduğunuzda, vücudunuzun toksinleri, lenf sıvılarını ve atıkları, göğüs kanalı ve lenf düğümleri aracılığıyla filtreleyebilmesi için daha fazla zamanı olur.

 

Buna karşılık, sağ taraf üzerinde uyumak, lenf sisteminizin daha yavaş çalışmasına sebep olarak toksin birikimi sonucu oluşabilecek ölümcül hastalıkların riskini artırır. Lenf sistemi tam kapasite çalışmadığında, toksinleri filtreleme ve lenf sıvısını vücuda dağıtabilme konusunda yetersiz kalabilir.

 

Uykusuzluğa birkaç hareketle çözüm!

 

Sol tarafınızın üzerinde uyumaya başladığınızda, vücudunuzun toksin imhasında daha verimli olmaya başladığını fark edeceksiniz. Bu uyku pozisyonu, sindirim sistemini iyileştirir ve vücudunuzun besleyici maddeleri hızlı bir şekilde özümseyebilmesini ve toksinlerden kurtulmasını sağlar.

 

Genelde sırt üstü, yüz üstü ya da sağ tarafınızın üzerinde uyuyorsanız, bu alışkanlıktan nasıl kurtulacağınız merak ediyor olabilirsiniz. Biraz pratik gerektirebilir; ama vücudunuzu bu pozisyonda uyumaya alıştırmak mümkündür:

 

  • Sol tarafınıza doğru dönün ve sırtınıza tam boy bir destek yastığı koyun. Yastık, gece boyunca sağa doğru dönmenizi engelleyecektir.

 

  • Yatakta uyuduğunuz yönü değiştirin. Böylelikle hem diğer tarafa dönmüş olacak hem de aynı uyku deneyimini yaşayabileceksiniz.

 

  • Sağ tarafınızda loş bir ışık bırakın. Uyku sırasında vücudunuz doğal olarak ışıktan uzağa dönmek isteyeceği için, sol tarafınız üzerinde uyumanız daha kolay olacaktır.

 

Uyku rutininizi ve sağlığınızı iyileştirmek adına bu küçük değişiklikleri mutlaka deneyin.

 

Kaynak

 

 

Gelen yorumlar üzerine haberi daha detaylı işledik ve uzmanına sorduk işte uyku pozisyonu ile ilgili uzmanların görüşleri: Hangi yöne doğru uyumalı?

Facebook Yorumları
Yorumlar
71
Onay Bekleyenler
0
HTHayat Okuru ne diyor?
  •  
    25 Ağustos 2017 Cuma 13:40

    hem dinen hemde tıbben sola yatmak iyi değildir!!! kalbin rahat çalışması için sağ'a yatmak gerekir. bu makaleyi yazan hangi dinden olursa olsun tıbbi gerekçelerden uzak olduğu bariz görünüyor.

    Cevapla
  •  
    25 Ağustos 2017 Cuma 11:13

    saçma bir tez

    Cevapla
  •  
    01 Mart 2017 Çarşamba 18:30

    insan bi tarafina yatarak uyusada gece venoz kanin dolasimi icin diger tarafina da doner, kisacasi siz hangi tarafta rahat ediyorsaniz oyle uyuyun.

    Cevapla
  •  
    09 Şubat 2017 Perşembe 10:39

    sol da kalbimiz var. ben hiç rahat uyuyamıyorum ve bu makelenin dogruluğundan şüpheliyim. vücudumuz için iyi olsa kalbin üstüne yatmak gene de rahatsız olur muyduk?? bu yazıları kim yazıyor yaaa

    Cevapla
  •  
    04 Ekim 2017 Çarşamba 10:08

    aynen bence de saçma

  •  
    09 Aralık 2016 Cuma 10:37

    bu ülke neden geri kalmış belli oluyor bilime karşı olanlarımız çokça ...

    Cevapla
  •  
    09 Aralık 2016 Cuma 10:35

    yorumlara bakıyorumda bilimden ilimden uzak ışid kafalı insacıklardan oluşmuş ondan sonra araba yapamıyorsun gavurun arabasını satın alıyorsun çadırda yaşıyorsun gavurun sandalyesini satın alıyorsun masasını ve uçağını satın alıyorsan ve ve donunuza kadar bat medeniyetini satın alıyorsunuz ...

    Cevapla
  •  
    10 Şubat 2017 Cuma 00:32

    ben prof dr (psikiyatris)olarak yazdığın kelimelerden senin geri zekalı olduğunu düşünüyorum aksini ispat edemezsin çünkü ben bilim adamıyım benim bilim adamı olup olmadığımıda bilemezsin.

  •  
    07 Aralık 2016 Çarşamba 22:57

    nasıl mutlu oluyorsanız öyle yapın bizim komutanımız sağınıza yatın buyurmuştur.

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 18:09

    peygamberimiz s.a.v sağ tarafa yatın diyor bu kendini bilmez de sol tarafa yatın diyor boş boş konuşuyor bir de bişey bildiğini sanıyor bugün soluma yatmışım kalkarken vallahi sopa yemiş gibi çok yorgun ve tuhaf bi haldeydim.

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 14:51

    habertürk neyin kafasını yaşıyorsun. kim yapmış araştırmayı? kaç nsan üzerinde ve nerede yapılmış? oysaki sol tarafımızda kalp var ve solumuza yattığımızda kalbimizin üzerine baskı yapmış oluyoruz. sağlık bunun neresinde? üstelik peygamber efendimiz sağınıza yatın buyuruyor ve hatta sağ tarafına yatıp dizini karnında doğru çekip ellerine sağ yanağının altında kalacak şekilde yatarmış? bir müslüman olarak daha nasıl izah edilmeli acaba size bu durum. hen duyduğunuzu haber yapmayın.... kınıyorum sizi

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 10:28

    peygamber efendimiz yemek yedikten sonra bir süre sol tarafa yada sırtüstü yatmamızı, daha sonra ise sağ tarafa yatmamızı tavsiye ediyor...

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 09:06

    peygamber efendimiz sağ'ına dönüp yatardı arkadaslar . yeterlidir umarım . solda kalp var .

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 05:46

    bu haber tam bir saçmalık. reflü rahatsızlığı olanlar doktora gittiklerinde sağ taraflarına yatmaları öğütlenir.

    Cevapla
  •  
    18 Ekim 2016 Salı 21:50

    kapak olsun size bu yorumlar :)

    Cevapla
  •  
    18 Ekim 2016 Salı 20:44

    peygamberin sağına yattığınıda nerden çıkardınız,,yoksa yanındamı yattınız?neresine yattığıyla uğraşacağınıza ,nasıl yaşadığıla,neler yaptığıyla uğraşın

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 14:54

    nasıl yattığı da nasıl yaşadığını göstermez mi? uyumak yaşamın bir parçası değil mi? bir ikincisi de peygamberimizin her hali müslümanın nasıl yaşayacağıyla ilgili örnekler içerir buna yatması da dahildir.

  •  
    18 Ekim 2016 Salı 14:47

    yalan yanlış haber yapmayın.normal şartlarda bile sol tarafınıza yatıp uyumaya çalışın.kalbiniz sizi sıkıştırır.dipnot...:kalbi sağda olanlar için sol tarafına yatmak mantıklı olabilir.

    Cevapla
  •  
    08 Ağustos 2016 Pazartesi 10:12

    ben de sağ tarafa yatmanın daha sağlıklı olduğunu duydum

    Cevapla
  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 23:21

    Sen onları uyanık sanırsın, hâlbuki onlar uykudadırlar. Biz onları sağ ve sol yana çeviriyorduk. (Kehf Suresi: 18)

    Cevapla
  •  
    19 Ekim 2016 Çarşamba 08:30

    sonuna kadar katılıyorum şimdi sol taraf derler aa aslında sağ taraf daha iyiymiş diye kendi söylediklerinide çürütürler peygamber efendimiz sağ tarafına yatıyorsa bir bildiği vardır allah en sevdiği kulunu herzaman korumuş ve gözetmiştir bence sizde ger bilim adamının saçmalıklarına inanmayın.

  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 20:19

    hadi lan ordan peygamber efendimizden s.a.s)daha iyi mi bileceniz..sağ tarafa yatılır...

    Cevapla
  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 16:45

    sag tarafa yattiginiz zaman gordugunuz ruyalar bile hayirlidir.sol tarafa yatan insanlara seytan bile musallat oluyor.

    Cevapla
  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 11:38

    sol tarafa yatmak yanlis, kalp uzerine baski olusturur.

    Cevapla
  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 10:32

    sol tarafa yatmak kalbi sıkıştıracagı,kalbin üzerinde basınc oluşturacagı için tehlikelidir ve yanlıştır. dogru olan peygamber efendimiz(s.a.v)'in de belirttiği gibi sag tarafa , sag kol üzerine yatmaktır.

    Cevapla
  •  
    06 Ağustos 2016 Cumartesi 13:48

    sol taraf aksine tehlikelidir kalp sıkışıklığına sebep olabilir bunlar malın önde gideni

    Cevapla
  •  
    06 Ağustos 2016 Cumartesi 11:10

    sol tarafa yatmak kalbin sıkışmasına neden olur,ayrıca peygamber efendimiz sağ tarafına yatarak uykuya başlar,uyuduktan sonrada vücut kendini rahatlığına göre yönlendirirmiş,tıp mıp fasa ve fiso

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 11:53

    sitenin birinden alıp türkçeye çevirince haber olduğunu sanmışlar. kim araştırmış? hangi uzmanlar? hangi bilimsel çalışma? en eski hint bilmem nesiymiş. peh peh. modern tıp tavsiye ederim. sağa yatın siz. bırakın solu falan.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 10:44

    peygamber efendimiz de sağ tarafına yatardı sağ beyin yarım küresinin uyarılması, parasempatik sinir sistemimizin faaliyetlerini artırmasına, kalp hızının yavaşlamasına, tansiyonun düşmesine ve mide-bağırsak faaliyetlerinin yavaşlamasına neden olur. dolayısıyla kalp daha az yorulur, uykuya dalmak daha kolaylaşır. bu da dinlenmenin daha iyi olmasına olanak sağlar.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 15:41

    allah si̇zden razi olsun;hakki bi̇lerek savunduğunuz i̇çi̇n

  •  
    07 Ağustos 2016 Pazar 10:15

    çok dogru

  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 09:18

    bence saçma peygamber efendimizin sünneti ve tavsiyesi sağ tarafadır.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 09:15

    sağ tarafa yattığım zaman en kısa zamanda uyuyorum. en rahat yatış şekli sağ tarafım. sırt üstü ve yüz üstü kesinlikle iyi bir yatış şekli değil bana göre. bazen sol tarafıma da yattığım oluyor.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 08:37

    benim dinim böyle bi uyku şeklini asla kabul etmez,islam ne derse o konu tartışmaya açık değildir...!

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:17

    nerde yazıyo dinen sağı yatılması gerektiği. iyilik kötülük bitti sağa sola mı yatmak kaldı. ne yobazlar war ya

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 15:30

    http://www.tahkik.org/wp-content/uploads/2012/01/riyazus_salihin_arabca_turkce.pdf 814 - 815 bakabilirsin kitap ile endişen varsa kitapıda araştırabilirsin.

  •  
    06 Ağustos 2016 Cumartesi 10:19

    bir tane hadis okumadan ne kolay karar veriyorsun ve ne kadar da cahilsin. yazık sana

  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 18:35

    kalp-damar, burunda ileri derece devüasyon yoksa uyuyabilir. nasıl alıştıgıyla ilgilidir insanın. mantık olarak kalbi sıkıstırabileceği düşünülebilir. ama bilimsel olarak araştırıldıysa adamların aldıundefined sonuç biraz daha dogrudur gibime geliyor. anatomiyi uzmanlatrdn daha bilyor değiliz. hele dinle hiç ilgisi yok bunun.

    Cevapla
  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 14:32

    herhangi bir rahatsızlığın yok ise sırt üstü ve yüz üstü yatmak uygun değildir. sağına doğru yatıp gerektiğinde soluna da dönüp yatabilirsin. 1.peygamber efendimiz, yüzükoyun yatan birine, (kalk, bu yatış, cehennem ehlinin yatışıdır) buyurdu. 2.sırtüstü yatmak bizim dinimizde mekruhtur.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:13

    kaynak war mı

  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 10:42

    ne diyosun birader

  •  
    08 Ağustos 2016 Pazartesi 06:12

    sırtüstü yatmak mekruh değildir çünkü bir hadisi şeriftesağ yan üzerine yatmak mü`minler yatışı, sol yani üzerine yatmak krallar yatışı, gökyüzüne dönerek (sırtüstü) yatmak nebîler yatışı, yüzüstü yatmak da kâfirler yatışıdır" denmiştir. ( hindiyye v/376) buyurulur.ayrıca peygamber efendimiz salallahu aleyhi vesellem ilk olarak sağ yanına yatar daha sonra yatış halini değiştirirdi.

  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 13:22

    eş ler den mutlaka biri sağa biri sola yatar eşleri birbirinden mi ayırmaya çalışıyorlar. ya da bekarlar için mi bu haberi yapıyorlş

    Cevapla
  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 13:14

    tamamen saçma..! sol değil sağ tarafımıza yatmak hem sağlık açısından hemde dinen çok makbuldür.midedeki yemek bağırsaklara itilir ve reflü tehlikesi kalkar.mide basıncı kalbe binmez..!

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:14

    dinen makbul olduğunu nerden çıkardın işkembeden mi

  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 10:21

    sol tarafda yatılmaz rahatsız olur insan kalbe baskı yapar. manyakmısınız ya.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:14

    sanne

  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 01:26

    sadece şunu yazıyorum , bir iki gece uykuya dalmadan evvel sol yanınıza yatmayı deneyin , özellikle kalp sağlığı ve yeterliliği iyi durumda olmayan arkadaşlar sadece dakikalar içerisinde ufak ufak sıkışmalar ve hafif batmalar yaşamaya başlayacak.kalp sağlığınıza da bağlı olarak dakikalar içinde bile bu pozisyonda , kalbi baskılayarak ve sıkıştırarak yatmak etkisini ufak ufak gösterebiliyorken sizce saatlerce bu şekilde hareketsiz kalmak ne kadar akıllıca ve sağlıklı olabilir ? son zamanlarda sıkça okur olduğum ve çoğu akla-mantığa sığmayan anti-sünnet hareketlerinden birisi gibi geldi bana...

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:15

    anti sünnet ne yaw weled misin

  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 16:10

    benim için peygamber efendimiz tek önderdir. o sağ tarafa yatıyorsa bende sağıma yatarım. sağlıklı olsun olmasın çokta tın. ben ahiretteki önderimi bilirim.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:15

    kaynak ne kaynak

  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 13:27

    nasıl rahat ediyorsanız öyle yatabilirsiniz

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 13:06

    kalbin ne tarafta olduğunu biliyormusun bunu kalbi sağda olanlar varsa uygulayabilir sen nasıl bir insansın böyle bilim adamlarına.....

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 13:00

    kalp solda bunu kalbi sağda olanlar mı yapacak yeni icat çıkarma

    Cevapla
  •  
    04 Ağustos 2016 Perşembe 22:25

    aynen

  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 10:49

    bir defa boş mide ile yatmak gerek ve bu yazının hiçbir bilimselliği yok. ayrıca sağ tarafa yatmak sünnettir. sünnet olduğu için de illa ki insana faydası vardır.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2016 Cuma 04:15

    kaynak nerde war sünnet olduğuna

  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 10:46

    hz. peygamberin sağ tarafa yattığını biliyoruz. fakat bir de araştırma yaptım. sol tarafa yatınca bütün iç organlar kalbin üstüne yığılıp baskı yapıyor ve kalp olduğundan daha çok yoruluyor. sol tarafa yatın diyenler bunu bilmiyor olabilirmi. hz. peygamberin yemek yeme ve yatma üzerine olan bütün hayatı insanlar en büyük örnektir ve tıbben en doğru olanıdır. sol tarafa yattığı için büyük rahatsızlık geçiren ve hastalığının bu yüzden olduğunu köşesinde yazan minyeli abdullah kitabının yazarının hatıralarını okuyunuz. selamlarımla.

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 10:29

    bu arkadaşlar kalbin sol tarafta olduğunu bilmiyorlar sanırım ! sola yattığınızda kalbin üzerine yatacak ve dolayısıyla kalp alt kısımda kalacağından dolayı, yukarıya kan pompalamakta giderek zorlanacak ve dolayısıyla sonunda işlevini yitirecektir. eğer ki şanslıysanız rabbim size o anda kabus gösteripte uyandırmaz ise, sabaha ölü çıkacağınızdan emin olabilirsiniz !

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2016 Çarşamba 09:47

    saçma bir haber,yalan dolan, sağ tarafa yatmak tüm araştırmalara göre çok daha sağlıklıdır.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 22:48

    bilerek böyle haber yapıp sünnetleri yerine getirmememizi istiyorlar yalan haber bu

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 19:05

    insanları yanlış yönlendirmeyin lütfen. sizler gibi medya kuruluşları bu hataları yapmamalı, şayet kasıt yoksa. sağ tarafa yatmak; kalbin daha az enerji ve dirençle kan pompalamasını sağlar. ayrıca midenin yemek borusu ile buluştuğu noktanın da geriye herhangi bir sıvı kaçırmayacak şekilde kapanmasını, bu sebeple de reflü vb. sorunlarında önlenmesine yardımcı olur. insanları salak yerine koymayın. siz mahçup olursunuz.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 16:47

    peygamberimiz sagınıza yatın demis, ölsem sola yatmam

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 21:29

    hıc sasırmadıkkk

  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 16:00

    Peygamber Efendimiz (asm) yüzü kıbleye gelecek şekilde sağ kolunun üzerine yatardı

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 15:57

    kalbe baskı yapılmaması, kalp damarlarının kan akışında problem olmaması için sağ tarafa yatmanın olumlu olacağını öğrenmiştim

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 13:47

    bence saçma çünkü sağ tarafamıza dogru yatmak daha sağlıklıdır. bunu araştıranlar islam karşıtı uzmanlardır.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 13:42

    insan sol tarafına yattığı zaman kalp aşağıda kalır ve diğer organların baskısıyla sıkışır veya rahat hareket edemez. aslolan sağ tarafa yatmaktır çünkü o zaman kalp kolay hareket eder ve vücuda gerekli kan pompalama işini rahat yapar, dolayısıyla vücut dinlenir.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 13:02

    tamamen yanlış. sağ tarafımıza uyumamız kalbimizin daha rahat çalışmasını sağlıyor.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 12:55

    amacınız ne? sağ tarafa doğru yaslanıp yatmanın faydası bilimsel onlarca çalışmayla kanıtlanmıştır. rastgele bir internet sitesinden link vereceğinize açın iki bilimsel makale okuyun.

    Cevapla
  •  
    02 Ağustos 2016 Salı 12:46

    en eski oryantal tıp geleneği ayurvedic ve hint alternatif tıbba güveniyorsunzuda neden kendi islam dini peygamberinin tavsiyesine güvenmiyorsunuz bırakın bunları da bana bilimsel açıklamada bulunun şu ünevirsitenin şu hocası yaptığı araştırmada sol tarafa uyumanın sağlıklı olduğunu yazın böyle eski oryantal tıp geleneği ayurvedic ve hint alternatif tıbbına güvenmeyin efendimiz ne buyurmuş sağ tarafa yaptmak sünnettir. siz bu söz çürütmeye çalışanlara alet oluyorsunuz olmayın

    Cevapla

  • Hafif pizza tarifi
    Hafif pizza tarifi

    Süresi : 01:28 İzlenme : 7176

  • Nazlı Çevik Azazi'den kısa bir masal...
    Nazlı Çevik Azazi'den kısa bir masal...

    Süresi : İzlenme : 123

  • Ne zaman su içilmez?
    Ne zaman su içilmez?

    Süresi : İzlenme : 6034

  • Fıstık ezmesi nasıl yapılır?
    Fıstık ezmesi nasıl yapılır?

    Süresi : 00:49 İzlenme : 2812

  • Ayaktaki basınç noktaları
    Ayaktaki basınç noktaları

    Süresi : 01:04 İzlenme : 3046