Kadınların boşanma sonrası daha mutlu olmasının 6 sebebi

Yapılan araştırmalar, kadınların boşanmadan sonra hayatlarından daha memnun olduklarını ortaya çıkardı!

Boşanan kadınlar daha mutlu

Boşanmanın erkekler ve kadınlar üzerindeki travmatik olumsuz etkilerini analiz etmek için Kingston Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışmada,  boşanma ve kadınlar hakkında bazı şaşırtıcı bulgular ortaya çıktı. Çalışmaya, İngiltere'den yaşları 16 ve 60 arasında değişen 10.000 kişi katıldı. Katılımcılardan boşanma öncesi ve sonrası mutluluk oranlarını belirlemeleri istendi. Araştırmacılar, 20 yıllık dönemde, kadınların boşanmadan sonra daha mutlu ve hayatlarından daha memnun olduklarını keşfetti.

 

Kingston Business School'da İstihdam, Beceriler ve Toplum (CRESS) Araştırma Merkezi Direktörü, Profesör Yannis Georgellis, “ Çalışmada, boşanmanın kadınlar üzerinde kimi zaman negatif finansal etkileri olabileceğine odaklanıldı ama buna rağmen erkeklerden çok daha mutlu oldukları gözlemlendi” diyor.

 

Peki kadınların boşanmadan sonra daha tatmin edici bir hayat yaşamalarını sağlayan nedir?

Bir kadının boşanmayı isteme sebepleri:


* Kadın terk edilmiş ve kaynaksız bırakılmıştır, boşanmayı talep ederek çocuklarının bakımı için nafaka isteyebilir
* Kocası orta yaş bunalımına girmiştir ve karısının maddi ve manevi güvenliğini sağlamamaktadır. Hatta bencilce davranmaktadır ve gelecek dönem ortak refahını sarsacak davranışlarda bulunmaktadır.
* Koca şiddet yanlısı ve tacizkardır
* Koca, evlilik dışı bir ilişki yaşamaktadır ve kocalık sorumluluklarını yerine getirmemektedir

 

Boşanma nedeni, bir kez boşandıktan sonra, kadının durumu nasıl atlatacağı ya da hayatına nasıl devam edeceğini etkileyen bir faktör değildir. Boşanma kararı zor verilse de sonrasında genellikle rahatlama getirecektir. Kadınların çoğu, potansiyel travmayı atlattıktan sonra, çok daha güçlü bir şekilde hayata tutunmaktadır.

Kadınlar boşandıktan sonra neden daha mutlu olurlar?

 
* Kadınlar, boşanma sonrası travmalar için yardım almaya erkeklerden daha yatkındır
* Kadınların arkadaşları ve ailesinden oluşan pozitif bir destek sistemi ile kendilerini çevrelemesi daha muhtemeldir
* Kadınların duyguları ile başa çıkma stratejileri farklıdır. Duygusal acıdan konfor ararken erkekler dışa bakar, kadınlar ise içe. Evliliklerinin sona ermesinde oynadıkları rolün bir iç envanterini alır, duygularını düzenler ve geleceğe odaklanabilmek için geçmişi arkalarında bırakırlar.
* Kadınların, boşanma travması yaşarken alkol, uyuşturucu, yeni ilişkiler ve gündelik sekse yönelmeleri daha az olasıdır.
* Kadınlar boşanma sonrası yeni deneyimlere daha açıktırlar; hayatlarını zenginleştirecek deneyimleri bulma olasılıkları daha yüksektir.
* Kadınlar önceliklerini daha iyi belirler. Boşanma sonrası travma yaşarken bile fiziksel olarak sağlıklı kalmaya özen göstereceklerdir. Daha sağlıklı ve düzenli yemeye dikkat edecek, depresyon ve fiziksel hastalıklardan uzak kalmaya çabalayacaklardır.



Kadınlar, erkeklerden duygusal olarak daha güçlü değildirler. Sadece duygusal travmalar ile başa çıkma becerileri erkeklere göre farklı gelişmiştir ve araştırmaya dayanarak söylenebilir ki, bu beceriler kadınların boşanmalardan sonra daha mutlu olmalarına yarar.

Facebook Yorumları
Yorumlar
15
Onay Bekleyenler
0
HTHayat Okuru ne diyor?
  •  
    18 Eylül 2017 Pazartesi 17:23

    10yıllık evliyim tek istediğim biraz olsun değerli olduğumu hissetmekti. çocuklarla zaman geçirsin istedim , bizimle ilgilensin 10 yıl böyle didinmekle geçti , yapma etme dedim sonra boşanmak istedim kabullenmedi değişti , i ama bende biten bitmiş 1 yıldır uğraşıyorum eskisi gibi olmaya yeniden sevmeye olmuyor, yapamıyorum. şimdi de ben uzaktayım o peşimde. bir kadında biten bittimi çok zor geri dönüşü...

    Cevapla
  •  
    16 Ekim 2017 Pazartesi 10:23

    aslında bayanların temel problemleri bu; kafalarından geçenleri erkeklerin tahmin etmesini bekliyorlar, tabi bu mümkün değil. ben de 10 yıllık evliliğimi yakın zaman önce bitirdim. çocuklarıma üzülüyorum. eski eşimden ise tüm sorunları içinde yaşayıp, biriktirip, sonra bana günün birinde benim için her şey bitti dediğinden yani bana fırsat vermediğinden dolayı nefret ediyorum.

  •  
    15 Eylül 2017 Cuma 21:52

    bazı evlilikler çiftleri yıpratıyorlar zararın neresinden dönülse kârdır

    Cevapla
  •  
    06 Eylül 2017 Çarşamba 17:57

    ben de boşanma arifesindeyim.isyan ediyorum.ağlıyorum sızlıyorum.kim duyuyor.bunu kendi kendime yaptıgımın farkındayım ama elımde değil.

    Cevapla
  •  
    12 Eylül 2017 Salı 12:11

    tabi ki zor olacak ama güzel olacak diye düşünmekte fayda var hepsi geçiyor zaman en iyi ilaç 2 yıl oldu ben ayrılalı 8 yıllık bir evlilik 10 yıllık bir ilişkiyi bitirdik cocuk olduğu için hala görüşürüz bazen bitmedi daha iyidir

  •  
    25 Ağustos 2017 Cuma 11:05

    ş yazara sormak lazım boşanmaya teşvik eden bu yazıyı yazmanın insanları boşanmaya teşvik etmekteki amacı ne,hangi boşanan kadın mutlu olmuşki,hep içinden keşke düzeltebilseydim der dururlar.başlık çok özendirici,boşanmayanın bile boşanası geliyor:)

    Cevapla
  •  
    18 Temmuz 2017 Salı 03:50

    mutlaka sorumluluk sahibi kadın veya erkekler vardır,evlilik yürütülürken her iki taraf özveride samimi olmalı,bir taraf aşırı sorumluluk taşırken diğeri hayatını yaşamaya kalkar ise geçimsizlikler olur.boşanmak çok kötü değil aslında lakin günümüz şartlarında kadınlarımızı maddi ve manevi olarak daha çok zorluk yaşadığı için gelecek kaygısı,çevre faktörleri,ailelerin etraf ne düşünür laflarına karşı paniklemeleri falan boşanmayı zorlaştırıyor.eğer maddi olarak bir mesleğiniz,bir geçim kaynağınız var ise hiç düşünmeyin kimse sizden önemli veya kıymetli değil.

    Cevapla
  •  
    13 Temmuz 2017 Perşembe 16:12

    bende yeni ayrıldım 7yıl üstümde koca bir kaya tasımısım hayat benım hayatım allah bana ıkıncı sans verdı mutlu olun bayanlar mutlu dik durun hayat cok güzel gezin eglenın

    Cevapla
  •  
    26 Temmuz 2017 Çarşamba 13:58

    sizin adınıza sevindim, bende boşanmak istiyorum umarım sizin duygularınızı yaşamak bana da nasip olur.sürekli negatif enerji saçan beni mutsuz ve huzursuz eden bir kocam var.

  •  
    08 Haziran 2017 Perşembe 15:18

    bende boşanma kararı aşamasındayım herşeyin çok güzel olduğunu zannederken ve daha güze olması için 10 beklediğimiz gelişmeler olup ben hayallere dalmışken başka sevgili yapmış kendine kendini hazır hissedince ayrılacakmış sırası ile; yıkıldım, ağladım, suçlandım, kendimi suçladım, sinir krizleri geçirdim, gene ağladım, yalvardım, kendimi değiştirmeye çalıştım, gene ağladım, onurum kırıldı, bu arada terapi görmeye başladım, kendimi azıcık iyi hissettim, terapi, soru sorduğumda ayrılmakla tehdit edildim, tak etti farkına vardım, değiştim, terapi aldım, daha da iyi oldum, düşündüm, daha iyiyim

    Cevapla
  •  
    05 Aralık 2016 Pazartesi 23:44

    Bende aynıyım.boşanma arefesindeyim.1 ay oldu esim evden gideli.hayat sartlarinla uğraşmaktan çocuklarla iletişime geçerken yorgun düşüyorum. Başa dönsek kabuslarda baslicak.ama içimde bi huzun bi boşluk.bi garip hissediyorum kendimi.gittiğinden beri ben aramadikca aramıyor sormuyorda merakta etmiyr

    Cevapla
  •  
    27 Ağustos 2016 Cumartesi 22:26

    boşandığımı kabullenebilmek aşamasındayım. bir gün mutlu oluyorum öyle bir insandan kurtulduğum için, diğer gün çok mutsuz, güvensiz, korkular içinde. hala bir gün herşeyin eskisi gibi olmasını bekliyorum.sonra kendimi gerçeklerle yüzleşmeye mecbur ediyorum, geri kabullenirsem yeniden aynı kabusa döneceyimi anlatıyorum kendime. çocuklara hiç vakit ayıramıyorum eskisi gibi iletişim kuramıyorum, sürekli kafamda fikirlerle uğraşıyorum

    Cevapla
  •  
    29 Mart 2017 Çarşamba 23:07

    kafandaki fikirler bırgun susarmı dersın.benimde beynim hiç susmuyor.bende çocuklarımla ilgilenemiyorum ve daha beter beynim düşünüyor.bunun sonunu bulursan cevabını yaz lütfen

  •  
    13 Nisan 2016 Çarşamba 09:14

    ben ilk ayrıldığımda kendimi çok mutlu,özgür ve neşeli hissetmiştim.rahatlamış ve üzerimden büyük bir yük kalkmış gibiydi,yaklaşık 1 buçuk ay sonra ise içimde kocaman bi boşluk hissettim ve derin bi hüzün,son zamanlarda böyleyim,rahatsız edici duygular bunlar umarım geçer..özlem ya da sevgi hissetmiyorum.pişmanlıkta ama duyguları neden hissediyorum anlamıyorum :/

    Cevapla
  •  
    12 Aralık 2016 Pazartesi 15:25

    bence evli̇yken hayatini dolduran o büyük saçmaliğin(eşi̇ni̇n) yeri̇ni̇ dolduracak daha önemli̇ ve güzel ve değerli̇ ve kiymetli̇ şeyler bulabi̇li̇rsi̇ni̇z ve bulmalisiniz.


  • Hafif pizza tarifi
    Hafif pizza tarifi

    Süresi : 01:28 İzlenme : 7254

  • Nazlı Çevik Azazi'den kısa bir masal...
    Nazlı Çevik Azazi'den kısa bir masal...

    Süresi : İzlenme : 181

  • Ne zaman su içilmez?
    Ne zaman su içilmez?

    Süresi : İzlenme : 6069

  • Fıstık ezmesi nasıl yapılır?
    Fıstık ezmesi nasıl yapılır?

    Süresi : 00:49 İzlenme : 2838

  • Ayaktaki basınç noktaları
    Ayaktaki basınç noktaları

    Süresi : 01:04 İzlenme : 3126