Afrika Örgüsü nasıl kullanılır?

Son zamanlarda daha sık görmeye başladığımız Afrika örgüsü (box braid), saçın sentetik saç eklenerek örülmesi ve şekillendirilmesi işlemidir.

Afrika Örgüsü hakkında yanlış bilinenler

İnce ince örülerek, sentetik saç ilavesiyle de iyice uzatılarak şekillendirilen Afrika örgüsü saçları artık daha sık görmeye başladık. Afrika örgüsü yaptırmak isteyenler çoğaldıkça, bu yöntem hakkındaki mitler de yaygınlaştı tabii! İşte kullananların dilinden Afrika örgüsüne dair yanlış bilinenler:

 

1. "Afrika örgüsü saçlara çok zarar verir."

Doğru sanılan yanlışların içinde en yaygın olanlarından biri bu mittir. Afrika örgüsü saça herhangi bir zarar vermez hatta saça jöle, köpük gibi şeyler sürmekten ve ısı ile şekillendirmeye olan ihtiyaçtan kurtardığından saçı rahatlattığını ve yarar sağladığını bile söyleyebiliriz. 'Protecting styles' (koruyucu biçim) kategorisi içinde yer alması da bunun en iyi açıklayan örneklerden biridir. Bunun yanında bir de sürekli yıkamak zorunda kaldığınız yağlı saçlarınız varsa, saçlarınızı sürekli yıkamak zorunda olmadığınızdan yağlanma probleminiz de yavaşça bir miktar ortadan kalkar.

 

2. "O saçları nasıl yıkıyorsun? Temizlenmez ki o!"

Afrika örgüsü yapılmış saçlar da aynı doğal saçlarınız gibi yıkanabilir. Normal bir şampuan  kullanarak saçlarınızı parçalara ayırarak yıkadığınızda en az eski saçlarınız kadar temiz olur. Bunun yanında ekstra saç kremi, saç maskesi ve benzeri ürünler kulanmayı da gerektirmediğinden daha ekonomik bir çözüm olduğu da ortadadır!

 

 

3. Afrika örgüsü saçları kopartıyor/döküyor.

Bilindiği üzere günde bir insanın ortalama 100 tel saçı dökülür. Afrika örgüsünde normal saçınızın aksine, dökülen saçlar yere düşmez ve örgülerden kurtulamadığından, saçlarınızın arasında kalır. Örgülerinizi açtığınızda –ki en fazla 3 ay kullanmanız tavsiye edilir, normalden daha büyük saç kütlelerinizi banyonun giderinde görmeniz sadece bir yanılsama yaratır. Bu nedenle "sadece bir seferde ne çok saç kaybettim!" diye vahlanmanıza yol açar. Oysa gördüğünüz giden saçlar, 3 aylık birikmiş dökülen saçınızdır!

 

4. Afrika Örgüsü yaptırdıktan sonra saçınızı kazıtmak zorunda kalırsınız.

Yanlış! Afrika Örgüsü balmumu,yapıştırıcı gibi şeylerle yapılmaz, normal saçınızı ördüğünüzde nasıl saçlarınızı açabiliyorsanız Afrika örgüsünü yaptırdıktan sonra da aynı şekilde örgülerinizden kurtulmanız da mümkündür. Tek sıkıntı, çok fazla örgüyü açmak zorunda olmanız. Vaktiniz ya da saçınızla uğraşmayı seven arkadaşlarınız varsa sorunu kısa sürede kolayca çözebilirsiniz.

 

5. Saçları Afrika örgüsüyle kullanmak çok zordur.

Kesinlikle yanlış! Afrika Örgüsü yaptırdığınızda saçlarınızı normalde kullandığınızdan çok daha kolay kullanabilirsiniz. Fön çektirdiğinizde, maşa yaptığınızda yalnızca birazcık nemli bir hava bile saçlarınızın çok kolay bozulmasına neden olurken Afrika Örgüsü yaptırdığınız saçlarınız yağmurda, denize girerken, yatarken ve ilk kalktığınızda hala havalı görünür!

 

Kısacası hem çok havalı olayım, hem de saçlarımla çok uğraşmayayım diyenlerdenseniz korkmayınız, deneyiniz! 

 

 

Feraye Aydın

 

Facebook Yorumları
Yorumlar
24
Onay Bekleyenler
0
HTHayat Okuru ne diyor?
  •  
    25 Eylül 2017 Pazartesi 18:00

    ortalama fiyat nedir?

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2017 Cumartesi 09:14

    https://www.instagram.com/?hl=tr Diyarbakır'da yaptırmak isteyenler takip edebilirsiniz.

    Cevapla
  •  
    05 Ağustos 2017 Cumartesi 08:23

    Ben diyarbakır da yapıyorum. delal.xanim@gmail.com mail atabilirsiniz.

    Cevapla
  •  
    03 Ağustos 2017 Perşembe 12:54

    diyarbakırda yapan birisi varsa konum atabilir mi

    Cevapla
  •  
    23 Temmuz 2017 Pazar 00:22

    Evet cok guzel goruntusu var

    Cevapla
  •  
    17 Temmuz 2017 Pazartesi 14:34

    eskişehirde boxbraid eskişehir var çok güzel örüyorlar işlerini severek yapıyorlar. eskişehir ve çevresine önerebilirim.

    Cevapla
  •  
    17 Temmuz 2017 Pazartesi 14:33

    daha dün yaptırdım, şuan hala acıyor dipleri umarım kısa zamanda geçer. görüntü çok güzel ama :)

    Cevapla
  •  
    16 Haziran 2017 Cuma 14:35

    iii

    Cevapla
  •  
    16 Haziran 2017 Cuma 14:35

    şl

    Cevapla
  •  
    15 Mayıs 2017 Pazartesi 17:34

    slm ben 3 ay kullandım.1hafta diplerin sıklığından dolayı sabrettim alıştım uzamasa asla açmazdım inanılmaz rahat ve dikkat çekiciydi.hiçbir ortamda bakım derdi yok fön derdi yok.özel günlerde bile topuz yapıp gidebildim.havuzlarda bonede taktırmıyolar:) temmuzda tatile gitmeden tekrar yaptırcam 4saat sürdü 80 örgü

    Cevapla
  •  
    01 Mayıs 2017 Pazartesi 11:34

    Peki ben tatile gideceğim ama tatil bir aylık olacak ve deniz oraya yakın yani her gün denize falan gideceğim saç çocuk bozulurmu ben dört ay falan kullanmak istiyorum

    Cevapla
  •  
    19 Nisan 2017 Çarşamba 11:59

    merhaba arkadaşlar bende yaptırdım ama tek sıkıntım çok kaşınıyor sizlerde de oldumu kaşınma varsa e kadar zaman da geçer ???

    Cevapla
  •  
    16 Aralık 2016 Cuma 09:19

    ben yaptırdım ve 3 ay boyunca kullandım. saçlarım ombreli ve uçları fazla sarı olduğundan zaten yıpranmıştı. fazlaca fön çektiğimden dolayı da gün geçtikçe kötü bir hal alıyordu. saçlarımı ördürüp açtırdıktan sonra dipleri gayet sağlıklı çıktı ve uçlarından aldırdığımda eski sçlarıma kavuşmuş oldum. tembellikte high level biri olduğum için de tekrar ördürmeyi düşünüyorum :)

    Cevapla
  •  
    05 Aralık 2016 Pazartesi 00:07

    Saçım uzasa hiç örgüleri açmadan tekrar örülebilir mi

    Cevapla
  •  
    25 Ocak 2017 Çarşamba 17:22

    ne yazık kı öyle bsey söz konusu degıldır. bu yuzdendır ki aferıka örgüsü süresi 3 veya 4 aydır. çunku dıpler çıktıkta ilk halı gıbı guzel durmuyor. o yuzden söktürüp yenıden yapabilirsniz.

  •  
    02 Şubat 2017 Perşembe 22:30

    hayır

  •  
    24 Kasım 2016 Perşembe 19:15

    İlla sentetik saç gerekli mi?

    Cevapla
  •  
    02 Şubat 2017 Perşembe 22:31

    evet gerçek saçın örgüde o şekilde durması daha kısa süreli oluyormu, dayanıksız oluyormuş yani

  •  
    03 Şubat 2017 Cuma 21:49

    hayır

  •  
    08 Ekim 2016 Cumartesi 20:44

    sacları actıkdan sonra ciddi bir deformasyon oluyo eskı halıne gelmsesı uzun surebiliyo aklınızda olsun

    Cevapla
  •  
    14 Eylül 2016 Çarşamba 13:32

    izmirde kargart studio var bence harika :d

    Cevapla
  •  
    03 Eylül 2016 Cumartesi 22:18

    bende masaili bir arkadaşa saçımı ördürmüştüm. ancak başımın ağrısından gözlerimi açamadım ve bir saat zor dayandım ve hemen çözdürdüm.ilk günü atlatırsam alışacağımı ağrı olmayacağını ve ağrı kesici hap içmemi söylediler.

    Cevapla
  •  
    28 Ağustos 2016 Pazar 14:15

    ben yeni yaptırdım evet çok hoş duruyor fakat kafamı taşıyamıyorum gerçekten çok ağır geliyor başıma ağrılar giriyor bunlarıda okuyanlar görsün istedim teşekkürler

    Cevapla
  •  
    14 Nisan 2016 Perşembe 16:08

    Bence çok güze bayildimmmm

    Cevapla

  • Süt kanalı iltihabı mastit hakkında her şey
    Süt kanalı iltihabı mastit hakkında her şey

    Süresi : 03:21 İzlenme : 3931

  • Evde kot eskitme nasıl yapılır?
    Evde kot eskitme nasıl yapılır?

    Süresi : 00:56 İzlenme : 3415

  • Pilav nasıl yapılır?
    Pilav nasıl yapılır?

    Süresi : 00:59 İzlenme : 1402

  • Doğum korkusu nasıl yenilir?
    Doğum korkusu nasıl yenilir?

    Süresi : 02:20 İzlenme : 4281

  • Kabak tatlısı nasıl yapılır?
    Kabak tatlısı nasıl yapılır?

    Süresi : 00:52 İzlenme : 3450